hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Vrednovanje u školi

Anđelko Mrkonjić ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Odjel za kulturologiju
Jelena Vlahović ; Sveučilište u Zadru, Odjel za pedagogiju

Puni tekst: hrvatski, PDF (396 KB) str. 0-0 preuzimanja: 2.248* citiraj
APA 6th Edition
Mrkonjić, A. i Vlahović, J. (2008). Vrednovanje u školi. Acta Iadertina, 5 (1), 0-0. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/190056
MLA 8th Edition
Mrkonjić, Anđelko i Jelena Vlahović. "Vrednovanje u školi." Acta Iadertina, vol. 5, br. 1, 2008, str. 0-0. https://hrcak.srce.hr/190056. Citirano 03.12.2020.
Chicago 17th Edition
Mrkonjić, Anđelko i Jelena Vlahović. "Vrednovanje u školi." Acta Iadertina 5, br. 1 (2008): 0-0. https://hrcak.srce.hr/190056
Harvard
Mrkonjić, A., i Vlahović, J. (2008). 'Vrednovanje u školi', Acta Iadertina, 5(1), str. 0-0. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/190056 (Datum pristupa: 03.12.2020.)
Vancouver
Mrkonjić A, Vlahović J. Vrednovanje u školi. Acta Iadertina [Internet]. 2008 [pristupljeno 03.12.2020.];5(1):0-0. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190056
IEEE
A. Mrkonjić i J. Vlahović, "Vrednovanje u školi", Acta Iadertina, vol.5, br. 1, str. 0-0, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190056. [Citirano: 03.12.2020.]

Sažetak

Vrednovanje ima svoju povijesnu i društvenu utemeljenost i uvjetovanost. Autori smatraju da kao sastavnica kurikulumskog procesa, relativno novog pristupa unutarnjem preustroju odgojno-obrazovnih i školskih sustava, zauzima ključno mjesto kao završna a ujedno i polazišna točka odgojno obrazovnog procesa. Ta je sastavnica bila zapostavljena sa stručnog i znanstvenoistraživačkog aspekta, mada je jedna od senzibilnijih etapa u tom procesu. Ista se u radu razmatra kao relevantna sastavnica nastavnikova habitusa. Iz toga proistječe nužnost osposobljavanja nastavnika za vrednovanje tijekom njegova inicijalnog obrazovanja, razvoj ove kompetencije u obrazovanju učitelja tijekom rada te poglavito u cjeloživotnom obrazovanju nastavnika.Ocjena kao rezultat vrednovanja, može djelovati višeslojno na pojedince ili skupinu: katalitički limitirajuće i inhibitorno. Time se determinira socijalna klima i odnosi između ekstrema autokratičnosti i demokratičnosti, odnosno alijenacije i dezalijenacije subjekata u nastavi. Istraživanja pokazuju da učenici, a posebno studenti, imaju razvijene sposobnosti za vrednovanje, ali nedovoljno participiraju u tom dijelu nastavnog procesa, što ih zadržava u tradicionalnoj poziciji – objekta.Kako se u postupku vrednovanja učenika generiraju konflikti, to je ovom problemu potrebno posvetiti posebnu pažnju.

Ključne riječi
etape odgojno obrazovnog rada; nastavnik; ocjena; škola; učenik; vrednovanje

Hrčak ID: 190056

URI
https://hrcak.srce.hr/190056

[engleski]

Posjeta: 3.073 *