hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Mišljenja učenika o provođenju provjeravanja i ocjenjivanja u nastavnoj praksi

Jasmina Vrkić Dimić ; Sveučilište u Zadru, Odjel za pedagogiju
Maja Stručić ; Sveučilište u Zadru, Odjel za pedagogiju

Puni tekst: hrvatski, PDF (224 KB) str. 0-0 preuzimanja: 587* citiraj
APA 6th Edition
Vrkić Dimić, J. i Stručić, M. (2008). Mišljenja učenika o provođenju provjeravanja i ocjenjivanja u nastavnoj praksi. Acta Iadertina, 5 (1), 0-0. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/190057
MLA 8th Edition
Vrkić Dimić, Jasmina i Maja Stručić. "Mišljenja učenika o provođenju provjeravanja i ocjenjivanja u nastavnoj praksi." Acta Iadertina, vol. 5, br. 1, 2008, str. 0-0. https://hrcak.srce.hr/190057. Citirano 27.11.2020.
Chicago 17th Edition
Vrkić Dimić, Jasmina i Maja Stručić. "Mišljenja učenika o provođenju provjeravanja i ocjenjivanja u nastavnoj praksi." Acta Iadertina 5, br. 1 (2008): 0-0. https://hrcak.srce.hr/190057
Harvard
Vrkić Dimić, J., i Stručić, M. (2008). 'Mišljenja učenika o provođenju provjeravanja i ocjenjivanja u nastavnoj praksi', Acta Iadertina, 5(1), str. 0-0. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/190057 (Datum pristupa: 27.11.2020.)
Vancouver
Vrkić Dimić J, Stručić M. Mišljenja učenika o provođenju provjeravanja i ocjenjivanja u nastavnoj praksi. Acta Iadertina [Internet]. 2008 [pristupljeno 27.11.2020.];5(1):0-0. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190057
IEEE
J. Vrkić Dimić i M. Stručić, "Mišljenja učenika o provođenju provjeravanja i ocjenjivanja u nastavnoj praksi", Acta Iadertina, vol.5, br. 1, str. 0-0, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190057. [Citirano: 27.11.2020.]

Sažetak

U članku se oslikava kompleksnost nastavnog provjeravanja i ocjenjivanja učenika kroz eksplikaciju značenja i zadataka ove etape nastavnog procesa te isticanje poteškoća koje se pojavljuju prilikom njene realizacije. Naznačeni su i zakonski okviri provedbe provjeravanja i ocjenjivanja učenika u osnovnim i srednjim školama.Praksa nastavnog provjeravanja i ocjenjivanja prikazana je kroz analizu i interpretaciju rezultata ispitivanja mišljenja skupine osnovnoškolskih i srednjoškolskih učenika (N=147) o navedenoj problematici. Utvrđeni su najčešći i preferirani oblici te mišljenja učenika o ne/korektnosti i transparentnosti provjeravanja i ocjenjivanja znanja i sposobnosti učenika u nastavnoj praksii prilikama za samoevaluaciju. Prikupljeni podaci upućuju na to da se u provođenju navedene etape nastavnog procesa ostvaruje nedovoljna raznovrsnost u oblicima njene realizacije, da učenicima nisu uvijek pružene adekvatne povratne informacije o rezultatima njihova rada te da je provjeravanje i ocjenjivanje dominantno nastavnikova aktivnost prilikom koje učenici najčešće nisu u prilici da samostalno ocijene svoj napredak u učenju i ostvarivanju zadataka nastave. Iz navedenog logično proizlazi često prisutan dojam učenika da su nekorektno ocijenjeni. Nastavno bi provjeravanje i ocjenjivanje trebalo uvažavati kompleksnost učenikove osobnosti i njen originalni doprinos u nastavi. Dijelom je to moguće ostvariti uporabom različitih oblika realizacije, pružanjem jasnih informacija o rezultatima učenja te većim stupnjem uključenosti učenika u ocjenjivanje svojeg napretka u učenju.

Ključne riječi
nastavno provjeravanje i ocjenjivanje; mišljenja učenika; poteškoće u provedbi; samoocjenjivanje učenika; školska praksa; zadatci

Hrčak ID: 190057

URI
https://hrcak.srce.hr/190057

[engleski]

Posjeta: 929 *