hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Strategije suočavanja sa stresom kod adolescenata

Mladen Mavar ; Psihijatrijska bolnica Ugljan

Puni tekst: hrvatski, PDF (295 KB) str. 0-0 preuzimanja: 623* citiraj
APA 6th Edition
Mavar, M. (2009). Strategije suočavanja sa stresom kod adolescenata. Acta Iadertina, 6 (1), 0-0. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/190073
MLA 8th Edition
Mavar, Mladen. "Strategije suočavanja sa stresom kod adolescenata." Acta Iadertina, vol. 6, br. 1, 2009, str. 0-0. https://hrcak.srce.hr/190073. Citirano 25.01.2020.
Chicago 17th Edition
Mavar, Mladen. "Strategije suočavanja sa stresom kod adolescenata." Acta Iadertina 6, br. 1 (2009): 0-0. https://hrcak.srce.hr/190073
Harvard
Mavar, M. (2009). 'Strategije suočavanja sa stresom kod adolescenata', Acta Iadertina, 6(1), str. 0-0. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/190073 (Datum pristupa: 25.01.2020.)
Vancouver
Mavar M. Strategije suočavanja sa stresom kod adolescenata. Acta Iadertina [Internet]. 2009 [pristupljeno 25.01.2020.];6(1):0-0. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190073
IEEE
M. Mavar, "Strategije suočavanja sa stresom kod adolescenata", Acta Iadertina, vol.6, br. 1, str. 0-0, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190073. [Citirano: 25.01.2020.]

Sažetak

Cilj rada bio je da se utvrde strategije koje adolescenti u suočavanju sa stresom najčešće koriste te ispitati razlike s obzirom na spol ispitanika. U ispitivanju koje je provedeno u zadarskim trogodišnjim i četverogodišnjim školama, sudjelovali su učenici svih razreda. Istraživanjem je utvrđeno da je u rješavanju problema (različita razmišljanja i ponašanja usmjerena na rješavanje problema s kojim se suočavaju) najviše korišten mehanizam suočavanja sa stresom, te da sutim mehanizmom adolescenti i najzadovoljniji. Drugi po redu najčešće korišten mehanizam je distrakcija (bihevioralni napori u izbjegavanju problematičnih situacija), zatim izbjegavanje (kognitivni napori koji pomažu izbjegavanju razmišljanja o stresnoj situaciji), a potom kognitivno restrukturiranje (razmišljanja o stresnoj situaciji na drukčiji, optimističniji način). Sljedeće, po redu čestoće korištenja, su podrška prijatelja i podrška obitelji. Najrjeđe korištena strategija, kojom su učenici ujedno i najmanje zadovoljni, jest emocionalna reaktivnost (različiti načini "pražnjenja" i iskaljivanja ljutnje). Uzimajući u obzir usporedbu po spolu, utvrđene su statistički značajne razlike kod gotovo svih strategija, i to takve da ih djevojke češće koriste. Jedino u slučaju distrakcije nije utvrđena značajna razlika.

Ključne riječi
adolescencija; suočavanje sa stresom

Hrčak ID: 190073

URI
https://hrcak.srce.hr/190073

[engleski]

Posjeta: 799 *