hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

ČIMBENICI OD UTJECAJA NA TRADICIONALNU I ELEKTRONSKU USMENU KOMUNIKACIJU: ISTRAŽIVANJE NA UZORKU STUDENATA

Ivana Kursan Milaković ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu
Mirela Mihić ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu
Natalija Ivasečko ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu

Puni tekst: engleski, pdf (209 KB) str. 97-111 preuzimanja: 697* citiraj
APA 6th Edition
Kursan Milaković, I., Mihić, M. i Ivasečko, N. (2017). ANTECEDENTS OF TRADITIONAL AND ELECTRONIC WORD-OFMOUTH COMMUNICATION: STUDENT POPULATION-BASED STUDY. Mostariensia, 21 (1), 97-111. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/190206
MLA 8th Edition
Kursan Milaković, Ivana, et al. "ANTECEDENTS OF TRADITIONAL AND ELECTRONIC WORD-OFMOUTH COMMUNICATION: STUDENT POPULATION-BASED STUDY." Mostariensia, vol. 21, br. 1, 2017, str. 97-111. https://hrcak.srce.hr/190206. Citirano 16.12.2019.
Chicago 17th Edition
Kursan Milaković, Ivana, Mirela Mihić i Natalija Ivasečko. "ANTECEDENTS OF TRADITIONAL AND ELECTRONIC WORD-OFMOUTH COMMUNICATION: STUDENT POPULATION-BASED STUDY." Mostariensia 21, br. 1 (2017): 97-111. https://hrcak.srce.hr/190206
Harvard
Kursan Milaković, I., Mihić, M., i Ivasečko, N. (2017). 'ANTECEDENTS OF TRADITIONAL AND ELECTRONIC WORD-OFMOUTH COMMUNICATION: STUDENT POPULATION-BASED STUDY', Mostariensia, 21(1), str. 97-111. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/190206 (Datum pristupa: 16.12.2019.)
Vancouver
Kursan Milaković I, Mihić M, Ivasečko N. ANTECEDENTS OF TRADITIONAL AND ELECTRONIC WORD-OFMOUTH COMMUNICATION: STUDENT POPULATION-BASED STUDY. Mostariensia [Internet]. 2017 [pristupljeno 16.12.2019.];21(1):97-111. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190206
IEEE
I. Kursan Milaković, M. Mihić i N. Ivasečko, "ANTECEDENTS OF TRADITIONAL AND ELECTRONIC WORD-OFMOUTH COMMUNICATION: STUDENT POPULATION-BASED STUDY", Mostariensia, vol.21, br. 1, str. 97-111, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190206. [Citirano: 16.12.2019.]

Sažetak
Usmena komunikacija (engl. WOM) predstavlja uvjerljiv oblik komunikacije koji ima veliku
važnost za ponašanje potrošača. Budući da se usmena komunikacija može odvijati i u tradicionalnom
(offline) i elektroničkom (online) okružju, od iznimne je važnosti utvrditi njezino značenje
za oba okružja. Glavna svrha ovog rada jest istražiti utjecaj nekoliko čimbenika (inovativnost
potrošača, potreba za pripadanjem te percipirana kredibilnost izvora) na primanje informacija u
kontekstu tradicionalne i elektronske usmene komunikacije. Istraživanje je provedeno na uzorku
od 203 studenta iz nekoliko zemalja (Hrvatska, Bosna i Hercegovina te Srbija). Podatci su analizirani
korištenjem više statističkih tehnika i metoda, uključujući eksplorativnu i konfirmativnu
faktorsku analizu te strukturno modeliranje (SEM). Rezultati pokazuju da istraživani čimbenici
imaju različito značenje te različit intenzitet utjecaja na tradicionalnu i elektroničku usmenu
komunikaciju. Naime, inovativnost potrošača pozitivno utječe na tradicionalnu i elektroničku
usmenu komunikaciju, pri čemu jače značenje ima za tradicionalnu usmenu komunikaciju. Potreba
za pripadanjem nije se pokazala važnom za primanje informacija usmenom komunikacijom
u tradicionalnom i elektroničkom okružju. Percipirana kredibilnost izvora bitno utječe
na primatelja informacija elektroničkom usmenom komunikacijom. Pored teorijske relevantnosti,
dobiveni rezultati imaju marketinške implikacije za praksu, odnosno marketinške stručnjake pri
upravljanju usmenom komunikacijom u tradicionalnom i elektroničkom okružju.

Ključne riječi
tradicionalna usmena komunikacija; WOM; elektronička usmena komunikacija; eWOM; inovativnost potrošača; potreba za pripadanjem; kredibilnost izvora

Hrčak ID: 190206

URI
https://hrcak.srce.hr/190206

[engleski]

Posjeta: 805 *