hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad
https://doi.org/10.31337/oz.72.3.8

Percepcija simbola totalitarnih režima — vizualni identitet fašizma, nacizma i komunizma u svjetlu procesa brendiranja

Predrag Haramija   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1675-4996 ; Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (110 KB) str. 387-400 preuzimanja: 3.991* citiraj
APA 6th Edition
Haramija, P. (2017). Percepcija simbola totalitarnih režima — vizualni identitet fašizma, nacizma i komunizma u svjetlu procesa brendiranja. Obnovljeni Život, 72. (3.), 387-400. https://doi.org/10.31337/oz.72.3.8
MLA 8th Edition
Haramija, Predrag. "Percepcija simbola totalitarnih režima — vizualni identitet fašizma, nacizma i komunizma u svjetlu procesa brendiranja." Obnovljeni Život, vol. 72., br. 3., 2017, str. 387-400. https://doi.org/10.31337/oz.72.3.8. Citirano 23.09.2021.
Chicago 17th Edition
Haramija, Predrag. "Percepcija simbola totalitarnih režima — vizualni identitet fašizma, nacizma i komunizma u svjetlu procesa brendiranja." Obnovljeni Život 72., br. 3. (2017): 387-400. https://doi.org/10.31337/oz.72.3.8
Harvard
Haramija, P. (2017). 'Percepcija simbola totalitarnih režima — vizualni identitet fašizma, nacizma i komunizma u svjetlu procesa brendiranja', Obnovljeni Život, 72.(3.), str. 387-400. https://doi.org/10.31337/oz.72.3.8
Vancouver
Haramija P. Percepcija simbola totalitarnih režima — vizualni identitet fašizma, nacizma i komunizma u svjetlu procesa brendiranja. Obnovljeni Život [Internet]. 2017 [pristupljeno 23.09.2021.];72.(3.):387-400. https://doi.org/10.31337/oz.72.3.8
IEEE
P. Haramija, "Percepcija simbola totalitarnih režima — vizualni identitet fašizma, nacizma i komunizma u svjetlu procesa brendiranja", Obnovljeni Život, vol.72., br. 3., str. 387-400, 2017. [Online]. https://doi.org/10.31337/oz.72.3.8

Sažetak
U radu se istražuje percepcija simbola triju totalitarnih režima, odnosno ideologija 20. stoljeća (fašizma, nacizma i komunizma) u svjetlu marketinških spoznaja o procesu brendiranja. Simboli totalitarizma bili su ponajprije oruđe snažne propagande i indoktrinacije, a razlike u dubini (i širini) nametanja totalitarnih ideologija spoznaju se iz međuodnosa stranačkih i državnih simbola. Nametanje ideologije i postupci totalitarnih režima utječu na promjenu izvornog značenja simbola koje su koristili. Simboli totalitarnih režima danas se zato uglavnom ne sagledavaju kroz izvorno značenje. Simboli fašizma i nacizma zabranjeni su ili nepoželjni u većini zemalja, a oni komunizma još se slobodno ističu u nizu zemalja. Tek su u rijetkim zemljama zabranjeni. To je zato što su zločini jednih javno osuđeni, a drugih nisu. Osuda postupaka učinjenih pod nekim simbolom utječe i na percepciju tog simbola u javnosti.

Ključne riječi
totalitarizam; simboli; vizualni identitet; promidžba; brendiranje

Hrčak ID: 190308

URI
https://hrcak.srce.hr/190308

[engleski]

Posjeta: 4.551 *