hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.3935/rsp.v24i3.1414

Zadovoljstvo poslom u Španjolskoj. Analiza čimbenika u ekonomskoj krizi 2008. godine

María Carmen Sánchez-Sellero   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3730-8415 ; Universidad de La Coruña
Pedro Sánchez-Sellero   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6475-0578 ; Universidad de Zaragoza

Puni tekst: hrvatski, PDF (510 KB) str. 300-300 preuzimanja: 120* citiraj
APA 6th Edition
Sánchez-Sellero, M.C. i Sánchez-Sellero, P. (2017). Zadovoljstvo poslom u Španjolskoj. Analiza čimbenika u ekonomskoj krizi 2008. godine. Revija za socijalnu politiku, 24 (3), 300-300. https://doi.org/10.3935/rsp.v24i3.1414
MLA 8th Edition
Sánchez-Sellero, María Carmen i Pedro Sánchez-Sellero. "Zadovoljstvo poslom u Španjolskoj. Analiza čimbenika u ekonomskoj krizi 2008. godine." Revija za socijalnu politiku, vol. 24, br. 3, 2017, str. 300-300. https://doi.org/10.3935/rsp.v24i3.1414. Citirano 20.09.2020.
Chicago 17th Edition
Sánchez-Sellero, María Carmen i Pedro Sánchez-Sellero. "Zadovoljstvo poslom u Španjolskoj. Analiza čimbenika u ekonomskoj krizi 2008. godine." Revija za socijalnu politiku 24, br. 3 (2017): 300-300. https://doi.org/10.3935/rsp.v24i3.1414
Harvard
Sánchez-Sellero, M.C., i Sánchez-Sellero, P. (2017). 'Zadovoljstvo poslom u Španjolskoj. Analiza čimbenika u ekonomskoj krizi 2008. godine', Revija za socijalnu politiku, 24(3), str. 300-300. https://doi.org/10.3935/rsp.v24i3.1414
Vancouver
Sánchez-Sellero MC, Sánchez-Sellero P. Zadovoljstvo poslom u Španjolskoj. Analiza čimbenika u ekonomskoj krizi 2008. godine. Revija za socijalnu politiku [Internet]. 2017 [pristupljeno 20.09.2020.];24(3):300-300. https://doi.org/10.3935/rsp.v24i3.1414
IEEE
M.C. Sánchez-Sellero i P. Sánchez-Sellero, "Zadovoljstvo poslom u Španjolskoj. Analiza čimbenika u ekonomskoj krizi 2008. godine", Revija za socijalnu politiku, vol.24, br. 3, str. 300-300, 2017. [Online]. https://doi.org/10.3935/rsp.v24i3.1414

Sažetak
Cilj ovoga rada je utvrditi osnovna obilježja zadovoljstva poslom u 2008. godini na španjolskom tržištu rada koje su obilježile duboka recesija i nestabilnost. Razlikujemo osobne i poslovno uvjetovane čimbenike kako bismo utvrdili koji bolje pojašnjavaju zadovoljstvo poslom. U tu svrhu koristili smo podatke iz istraživanja Quality of Labor Life (Kvaliteta radnog života) za 2007., 2008., 2009. i 2010. godinu koje je provelo Ministarstvo rada i socijalne sigurnosti u Španjolskoj. Pokazujemo da varijable povezane s poslom bolje objašnjavaju zadovoljstvo poslom putem linearnih modela (ANOVA). Isto tako eliminiramo interakcije između 14 varijabli povezanih s poslom kroz abnalizu glavnih komponenata. Na temelju dobivenih čimbenika predlažemo stupnjevanu višestruku (multiplu) regresijsku analizu koja objašnjava kako varijable povezane s poslom utječu na zadovoljstvo poslom. Čimbenik 1 povezan s aktivnošću, osobnim razvojem i motivacijom je onaj koji bolje objašnjava zadovoljstvo poslom svake godine. Zaključili smo da osobna motivacija najviše utječe na zadovoljstvo poslom; plaće najmanje utječu na zadovoljstvo poslom tijekom ekonomskih kriza i ekonomskog rasta. Isto tako zaključili smo da je tijekom ekonomske krize zadovoljstvo poslom veće, dok stabilnost i plaće nisu, jer su tada poslovi manje sigurni, a plaće su manje.

Ključne riječi
zadovoljstvo poslom; motivacija; plaća; rod; dob; ekonomska kriza

Hrčak ID: 190471

URI
https://hrcak.srce.hr/190471

[engleski]

Posjeta: 266 *