hrcak mascot   Srce   HID

Medijska istraživanja : znanstveno-stručni časopis za novinarstvo i medije, Vol.13 No.1 Lipanj 2007.

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj odnosa s javnošću na hrvatske medije Razlikuju li se mišljenja novinara od mišljenja stručnjaka za odnose s javnošću?

Ana Tkalac Verčić
Mueller Norman

Puni tekst: engleski, pdf (202 KB) str. 35-49 preuzimanja: 926* citiraj
APA 6th Edition
Tkalac Verčić, A. i Norman, M. (2007). Public Relations’ Influence on Croatian Media Is There a Difference Between the Opinions of Journalists and Public Relations Professionals?. Medijska istraživanja, 13 (1), 35-49. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/18043
MLA 8th Edition
Tkalac Verčić, Ana i Mueller Norman. "Public Relations’ Influence on Croatian Media Is There a Difference Between the Opinions of Journalists and Public Relations Professionals?." Medijska istraživanja, vol. 13, br. 1, 2007, str. 35-49. https://hrcak.srce.hr/18043. Citirano 21.06.2018.
Chicago 17th Edition
Tkalac Verčić, Ana i Mueller Norman. "Public Relations’ Influence on Croatian Media Is There a Difference Between the Opinions of Journalists and Public Relations Professionals?." Medijska istraživanja 13, br. 1 (2007): 35-49. https://hrcak.srce.hr/18043

Sažetak
Odnos među stručnjacima za odnose s javnošću i novinarima pun je problema od samih početaka razvoja obje profesije; jasno je da ovise jedni o drugima, no istovremeno među njima nedostaje povjerenja. Obje strane vjeruju kako se njihovi profesionalni standardi značajno razlikuju od profesionalnih standarda druge strane. Iako u svijetu postoje brojna istraživanja međusobnih odnosa novinara i stručnjaka za odnose s javnošću, takvih istraživanja u Hrvatskoj gotovo da i nema.
Osnovni cilj ovog istraživanja bio je analizirati dinamiku odnosa između hrvatskih novinara i stručnjaka za odnose s javnošću. U tu svrhu korišteni su istovrsni anketni upitnici kojima su ispitani uzorci obje populacije, te su rezultati međusobno uspoređeni. Problem istraživanja bio je usporediti stajališta dvije profesije o utjecaju koji objave za medije imaju na medijske sadržaje – pri čemu je polazna hipoteza bila kako je prema mišljenju obje strane spomenuti utjecaj značajan. Rezultati su međutim ukazali na nešto drugačiju situaciju.
Iako su se ispitani novinari složili u mišljenju da objave za medije imaju određeni utjecaj na formiranje medijskih sadržaja, taj su utjecaj procijenili znatno manjim no što su to učinili stručnjaci za odnose s javnošću. Budući da su dvije ispitane struke neupitno povezane, bilo bi korisno bolje ih upoznati s mišljenjima druge strane u svrhu bolje buduće suradnje.

Ključne riječi
hrvatski mediji; stručnjaci za odnosi s javnošću; utjecaj odnosa s javnošću

Hrčak ID: 18043

URI
https://hrcak.srce.hr/18043

[engleski]

Posjeta: 1.649 *