Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15644/asc51/4/1

Subjektivna procjena studenata dentalne medicine u Hrvatskoj o svojem znanju i vještinama u stomatološkoj protetici

Nikša Dulčić orcid id orcid.org/0000-0002-8536-000X ; Zavod za mobilnu protetiku Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Vlaho Brailo ; Zavod za oralnu medicinu Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Valentina Rezo ; Dental centar Dr Ćatić, Bugojno, BiH
Marina Katavić ; Dom zdravlja Požega, Požega, Hrvatska
Vedran Sablić ; Dom zdravlja Poreč, Poreč, Hrvatska
Ivica Pelivan ; Zavod za mobilnu protetiku Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 214 Kb

str. 271-282

preuzimanja: 290

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 214 Kb

str. 271-282

preuzimanja: 593

citiraj


Sažetak

Svrha istraživanja: Željela se ustanoviti subjektivna percepcija znanja i vještina studenata dentalne medicine u stomatološkoj protetici i kako se ta percepcija, stjecanjem iskustva u kliničkome radu, promijenila uijekom studija te postoje li društveno-demografski čimbenici koji su utjecali na percepciju studenata. Metode: Istraživanje je provedeno 2015. godine na temelju anonimnog upitnika za studente dentalne medicine Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Kako bi se ocijenilo znanje studenata postavljena su pitanja s predloženim odgovorima: DA / NE / NE ZNAM, a analogna ljestvica od 50 mm služila je za ocjenu njihovih sposobnosti i vještina. Hi-kvadrat test, t-test za nezavisne uzorke, analiza varijance i Pearsonov koeficijent korelacije korišteni su za analizu statističkih podataka. Rezultati: Odziv studenata (četvrte, pete i šeste godine studija) iznosio je 71,3 posto. Rezultati pokazuju da su se kliničko iskustvo i broj točnih odgovora povećavali s brojem godina studija. Studenti koji su završili srednju školu za zubne tehničare uzeli su statistički značajno veći broj otisaka i izradili statistički značajno više fiksnih protetičkih radova te su pokazali znatno viši stupanj suglasnosti s tvrdnjama o percepciji svojega znanja i vještina. Zaključak: Percepcija studenata o učenju pozitivno je povezana s brojem završenih semestara nastave iz stomatološke protetike i vlastitim kliničkim iskustvom.

Ključne riječi

studenti stomatologije; obrazovanje, stomatološko; znanje o zdravlju, stavovi i praksa; klinička stručnost; stomatološka protetika

Hrčak ID:

190882

URI

https://hrcak.srce.hr/190882

Datum izdavanja:

18.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.832 *