hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.26.4.07

Tržišna orijentacija, konkurentska prednost i poslovni rezultati: istraživanje neizravnih učinaka

Anita Talaja ; Faculty of Economics, Split
Dario Miočević ; Faculty of Economics, Split
Nikša Alfirević ; Faculty of Economics, Split
Jurica Pavičić ; Faculty of Economics and Business, Zagreb

Puni tekst: engleski, pdf (244 KB) str. 583-604 preuzimanja: 2.001* citiraj
APA 6th Edition
Talaja, A., Miočević, D., Alfirević, N. i Pavičić, J. (2017). Market Orientation, Competitive Advantage and Business Performance: Exploring the Indirect Effects. Društvena istraživanja, 26 (4), 583-604. https://doi.org/10.5559/di.26.4.07
MLA 8th Edition
Talaja, Anita, et al. "Market Orientation, Competitive Advantage and Business Performance: Exploring the Indirect Effects." Društvena istraživanja, vol. 26, br. 4, 2017, str. 583-604. https://doi.org/10.5559/di.26.4.07. Citirano 02.12.2020.
Chicago 17th Edition
Talaja, Anita, Dario Miočević, Nikša Alfirević i Jurica Pavičić. "Market Orientation, Competitive Advantage and Business Performance: Exploring the Indirect Effects." Društvena istraživanja 26, br. 4 (2017): 583-604. https://doi.org/10.5559/di.26.4.07
Harvard
Talaja, A., et al. (2017). 'Market Orientation, Competitive Advantage and Business Performance: Exploring the Indirect Effects', Društvena istraživanja, 26(4), str. 583-604. https://doi.org/10.5559/di.26.4.07
Vancouver
Talaja A, Miočević D, Alfirević N, Pavičić J. Market Orientation, Competitive Advantage and Business Performance: Exploring the Indirect Effects. Društvena istraživanja [Internet]. 2017 [pristupljeno 02.12.2020.];26(4):583-604. https://doi.org/10.5559/di.26.4.07
IEEE
A. Talaja, D. Miočević, N. Alfirević i J. Pavičić, "Market Orientation, Competitive Advantage and Business Performance: Exploring the Indirect Effects", Društvena istraživanja, vol.26, br. 4, str. 583-604, 2017. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.26.4.07

Sažetak
U ovom se radu ispituju nedovoljno istraženi indirektni odnosi
između tržišne orijentacije, strateških resursa i poslovnih rezultata.
Prethodna istraživanja identificirala su tržišnu orijentaciju kao
ključnu stratešku imovinu poduzeća koja pridonosi stvaranju
konkurentske prednosti i ostvarenju poslovnog uspjeha.
Međutim, današnje spoznaje u najboljem slučaju djelomično
objašnjavaju međuodnos između navedenih koncepata. Cilj je
ovog istraživanja proširenje sadašnjih spoznaja, upozoravajući
na to kako se tržišna orijentacija dopunjuje s drugim procesima
strateškog upravljanja koji su važni za poslovni uspjeh. Da bi se
odgovorilo na istraživačka pitanja, u radu je razvijen
konceptualni model sa tri hipoteze. Primarni podatci prikupljeni
su upitnikom na uzorku od 265 srednjih i velikih poduzeća iz
Republike Hrvatske. Nalazi istraživanja pokazuju da tržišna
orijentacija povećava konkurentsku prednost na višim razinama
strateških resursa. Nalazi također sugeriraju da konkurentska
prednost posreduje u odnosu između tržišne orijentacije i
uspješnosti poslovanja. Na kraju rada predstavljaju se teorijske i
menadžerske implikacije sa smjernicama za buduća istraživanja.

Ključne riječi
resursni pristup; tržišna orijentacija; konkurentska prednost; poslovni rezultati

Hrčak ID: 191039

URI
https://hrcak.srce.hr/191039

[engleski]

Posjeta: 2.488 *