hrcak mascot   Srce   HID

Arhiv za higijenu rada i toksikologiju, Vol. 68 No. 4, 2017.

Pregledni rad
https://doi.org/10.1515/aiht-2017-68-2994

Hepatotoksičnost povezana sa statinima

Bensu Karahalil ; Toxicology Department, Faculty of Pharmacy, Gazi University Ankara, Turkey
Emine Hare ; Toxicology Department, Faculty of Pharmacy, Gazi University Ankara, Turkey
Göksel Koç ; Toxicology Department, Faculty of Pharmacy, Gazi University Ankara, Turkey
İrem Uslu ; Toxicology Department, Faculty of Pharmacy, Gazi University Ankara, Turkey
Kerem Şentürk ; Toxicology Department, Faculty of Pharmacy, Gazi University Ankara, Turkey
Yağmur Özkan ; Toxicology Department, Faculty of Pharmacy, Gazi University Ankara, Turkey

Puni tekst: engleski, pdf (324 KB) str. 254-260 preuzimanja: 1.474* citiraj
APA 6th Edition
Karahalil, B., Hare, E., Koç, G., Uslu, İ., Şentürk, K. i Özkan, Y. (2017). Hepatotoxicity associated with statins. Arhiv za higijenu rada i toksikologiju, 68 (4), 254-260. https://doi.org/10.1515/aiht-2017-68-2994
MLA 8th Edition
Karahalil, Bensu, et al. "Hepatotoxicity associated with statins." Arhiv za higijenu rada i toksikologiju, vol. 68, br. 4, 2017, str. 254-260. https://doi.org/10.1515/aiht-2017-68-2994. Citirano 23.02.2019.
Chicago 17th Edition
Karahalil, Bensu, Emine Hare, Göksel Koç, İrem Uslu, Kerem Şentürk i Yağmur Özkan. "Hepatotoxicity associated with statins." Arhiv za higijenu rada i toksikologiju 68, br. 4 (2017): 254-260. https://doi.org/10.1515/aiht-2017-68-2994
Harvard
Karahalil, B., et al. (2017). 'Hepatotoxicity associated with statins', Arhiv za higijenu rada i toksikologiju, 68(4), str. 254-260. doi: https://doi.org/10.1515/aiht-2017-68-2994
Vancouver
Karahalil B, Hare E, Koç G, Uslu İ, Şentürk K, Özkan Y. Hepatotoxicity associated with statins. Arh Hig Rada Toksikol. [Internet]. 2017 [pristupljeno 23.02.2019.];68(4):254-260. doi: https://doi.org/10.1515/aiht-2017-68-2994
IEEE
B. Karahalil, E. Hare, G. Koç, İ. Uslu, K. Şentürk i Y. Özkan, "Hepatotoxicity associated with statins", Arhiv za higijenu rada i toksikologiju, vol.68, br. 4, str. 254-260, 2017. [Online]. doi: https://doi.org/10.1515/aiht-2017-68-2994

Sažetak
Terapija statinima opće je prihvaćena diljem svijeta i njihove se terapijske doze općenito smatraju sigurnima. Ipak, klinička ispitivanja nisu dostatna kako bi se procijenile rijetke nuspojave primjene statina, poput idiosinkratske lijekom izazvane ozljede jetara (drug induced liver injury – DILI). Zbog nekih stanja poput istodobne uporabe određenih lijekova (interakcija dvaju lijekova koji imaju isti metabolizirajući enzim) i genskih polimorfizama, javlja se određena zabrinutost u vezi s njihovom sigurnom primjenom. U brojnim se studijama kao nuspojave primjene statina navode hepatotoksičnost i rabdomioliza. Većina istraživanja usredotočena je na nuspojave i mehanizme lijekom izazvane toksičnosti. U ovom se preglednom radu nastoje sažeti gotovo sve postojeće studije o hepatotoksičnosti statina, ali ne i o rabdomiolizi. Cilj je ponuditi pregled istraživanja hepatotoksičnosti koja je povezana s uporabom statina te razraditi objavljene rezultate tih istraživanja. Istraživači su mišljenja da je istraživanje ovoga problema nepotpuno ali prijeko potrebno.

Ključne riječi
DILI; epidemiološka ispitivanja; lijekovi; meta-analiza

Hrčak ID: 191061

URI
https://hrcak.srce.hr/191061

[engleski]

Posjeta: 1.571 *