Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

MJERENJE AGRESIVNOGA I PROSOCIJALNOGA PONAŠANJA ŠKOLSKE DJECE: USPOREDBA PROCJENA RAZLIČITIH PROCJENJIVAČA

Gordana KERESTEŠ


Puni tekst: hrvatski pdf 215 Kb

str. 241-264

preuzimanja: 2.035

citiraj


Sažetak

Cilj ovoga rada bio je usporediti različite mjere agresivnoga i
prosocijalnoga ponašanja školske djece. Podaci o dječjem
ponašanju prikupljeni su od učenika viših razreda osnovnih
škola, njihovih roditelja, vršnjaka iz razreda i razrednika. Kod
procjena agresivnoga ponašanja svih pet upotrijebljenih mjera
(samoprocjene, procjene vršnjaka, procjene razrednika,
procjene majki, procjene očeva) bilo je u značajnim
međusobnim korelacijama. Kod prosocijalnoga ponašanja
samoprocjene su značajno korelirale jedino s procjenama
očeva, dok su sve ostale mjere bile u značajnim međusobnim
korelacijama. Kod agresivnoga ponašanja sve su korelacije bile
više nego kod prosocijalnog. Analizom slaganja različitih
procjenjivača u identificiranju djece koja su najviše, odnosno
najmanje, agresivna i prosocijalna potvrđeni su rezultati
korelacijskih analiza, ali su uz samoprocjene vršnjačke procjene
također pokazale slabije podudaranje s ostalim mjerama. U
skladu s očekivanjem i ranijim empirijskim nalazima, svih pet
procjenjivača dječake je procijenilo agresivnijima i manje
prosocijalnima od djevojčica. U raspravi su razmotrene
prednosti i nedostaci svake od primijenjenih mjera, a naglašene
su i praktične implikacije dobivenih rezultata i važnost ispitivanja
ponašanja u različitom kontekstu.

Ključne riječi

osnovnoškolska djeca; agresivnost; prosocijalno ponašanje; situacijska specifičnost; spolne razlike

Hrčak ID:

18129

URI

https://hrcak.srce.hr/18129

Datum izdavanja:

30.4.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.424 *