Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2016-4-3-06

GLOBALNO TRŽIŠTE KNJIGA: TRANSFORMACIJA INDUSTRIJE KNJIGA I POSTINDUSTRIJSKO DRUŠTVO

Joško Lozić orcid id orcid.org/0000-0003-2742-0171 ; Tehničko veleučilište u Zagrebu, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.119 Kb

preuzimanja: 627

citiraj


Sažetak

Cilj je rada ukazati na promjene koje su zahvatile globalnu industriju knjiga kao posljedicu tehnoloških inovacija i pojave postindustrijskih društava. Digitalizacija proizvodnih procesa i konvergencija cjelokupne medijske industrije izazvala je temeljite promjene na području proizvodnje, distribucije i korištenja medijskih proizvoda. Postmoderno društvo i transformacija kapitalizma otvorila je vrata novim medijima i tehnološkim rješenjima. Usporedo s procesom stvaranja novih medijskih platformi, stare medijske platforme nisu sasvim iščezle, već su selile u nova industrijska društva. Proces transformacije medijske industrije najviše se odrazio na industriju knjiga kao njen najstariji segment. Slojevitost promjena načina proizvodnje i korištenja proizvoda i usluga unutar postindustrijskih društava, doveo je u pitanje točnost i oštrinu tumačenja tehnološkog determinizma. Postmoderna su društva zamaglila precizne granice koje su dovodile u vezu tehnološki razvoj i stupanj razvoja društvene zajednice.

Ključne riječi

medijska industrija; industrija knjiga; postindustrijsko društvo; postmoderna; tehnološki determinizam

Hrčak ID:

191571

URI

https://hrcak.srce.hr/191571

Datum izdavanja:

15.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.250 *