hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad
https://doi.org/10.17234/SocEkol.26.3.4

Didaktičko metodički pristup razvitku ekološke svijesti djece u pripremnom predškolskom kurikulu

Vlasta Lipovac ; Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje odgajatelja, Kruševac, Srbija
Marija D. Sakač
Aleksandar Janković
Jelena Raičević

Puni tekst: hrvatski, pdf (137 KB) str. 137-150 preuzimanja: 1.215* citiraj
APA 6th Edition
Lipovac, V., Sakač, M.D., Janković, A. i Raičević, J. (2017). Didaktičko metodički pristup razvitku ekološke svijesti djece u pripremnom predškolskom kurikulu. Socijalna ekologija, 26 (3), 137-150. https://doi.org/10.17234/SocEkol.26.3.4
MLA 8th Edition
Lipovac, Vlasta, et al. "Didaktičko metodički pristup razvitku ekološke svijesti djece u pripremnom predškolskom kurikulu." Socijalna ekologija, vol. 26, br. 3, 2017, str. 137-150. https://doi.org/10.17234/SocEkol.26.3.4. Citirano 16.12.2019.
Chicago 17th Edition
Lipovac, Vlasta, Marija D. Sakač, Aleksandar Janković i Jelena Raičević. "Didaktičko metodički pristup razvitku ekološke svijesti djece u pripremnom predškolskom kurikulu." Socijalna ekologija 26, br. 3 (2017): 137-150. https://doi.org/10.17234/SocEkol.26.3.4
Harvard
Lipovac, V., et al. (2017). 'Didaktičko metodički pristup razvitku ekološke svijesti djece u pripremnom predškolskom kurikulu', Socijalna ekologija, 26(3), str. 137-150. https://doi.org/10.17234/SocEkol.26.3.4
Vancouver
Lipovac V, Sakač MD, Janković A, Raičević J. Didaktičko metodički pristup razvitku ekološke svijesti djece u pripremnom predškolskom kurikulu. Socijalna ekologija [Internet]. 2017 [pristupljeno 16.12.2019.];26(3):137-150. https://doi.org/10.17234/SocEkol.26.3.4
IEEE
V. Lipovac, M.D. Sakač, A. Janković i J. Raičević, "Didaktičko metodički pristup razvitku ekološke svijesti djece u pripremnom predškolskom kurikulu", Socijalna ekologija, vol.26, br. 3, str. 137-150, 2017. [Online]. https://doi.org/10.17234/SocEkol.26.3.4

Sažetak
Osobit je izazov i zadatak svih onih čiji je poziv odgojno-obrazovni rad, prije svega, razvitak institucijskog obrazovno-odgojnog sustava, a onda i svakidašnje pedagoške prakse. Nužno je koncipirati i kurikule koji bi trebali biti u funkciji potpore suvremenim tendencijama kako u odgoju i obrazovanju uopće, tako i na planu razvitka ekološke svijesti i poželjnog stila života mladeži. Zbog toga je, obzirom na već postojeći institucijski predškolski odgoj i obrazovanje, od osobite važnosti situirati u kurikulu na odgovarajući način i pitanje tzv. ekoloških sadržaja, kako bi se u ovoj, za odgoj, najosjetljivijoj dobi, mogao provesti što učinkovitiji utjecaj na razvoj ekološke svijesti kod djece i ljubavi prema prirodi. U skladu s navedenim, u ovom su članku najprije razmotrene bitnije značajke i tijek spoznajnog razvoja djece predškolske dobi. Zatim smo sagledali najprihvatljivije sadržajne, strategijske i didaktičko-metodičke odrednice koje bi trebale obavezno odlikovati funkcionalno prihvatljiv kurikul u segmentu suvremeno utemeljenog ekološkog odgoja i obrazovanja djece predškolske dobi. Osim predloženog nacrta najprihvatljivijih kurikularnih sadržaja, odgajateljima-praktičarima upućeno je i niz konkretnih prijedloga didaktičko-metodičke naravi. Najviše zbog potrebe praktične realizacije sadržaja kurikula ekološkog odgoja i obrazovanja pretežito u vezi s iskustvenim aktivnostima djece u njihovom realnom životnom okružju, a koje bi se posebice odnosile na: izravna promatranja i doživljaje; mislenu preradu izravno ili neizravno percipiranih i doživljajnih pojava.

Ključne riječi
ekološki odgoj; kurikul; predškolsko dijete; spoznajni razvitak

Hrčak ID: 191736

URI
https://hrcak.srce.hr/191736

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.422 *