Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21861/HGG.2017.79.02.04

Utjecaj prometne povezanosti na školski uspjeh srednjoškolaca: primjer Srednje škole Donji Miholjac, Hrvatska

Tvrtko Pleić orcid id orcid.org/0000-0002-7959-4408 ; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, Odsjek za povijest, Ivana Lučića 3, 10000 Zagreb, Hrvatska (student)
Martina Jakovčić orcid id orcid.org/0000-0001-5555-4383 ; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek, Marulićev trg 19/II, 10000 Zagreb, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 414 Kb

str. 87-108

preuzimanja: 514

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 414 Kb

str. 87-108

preuzimanja: 393

citiraj


Sažetak

U radu se problematizira utjecaj prometne povezanosti kao jednoga od prediktora školskoga uspjeha na primjeru učenika putnika Srednje škole Donji Miholjac. Istraživanje je provedeno u travnju 2016. godine metodom anketiranja, dnevnika putovanja i intervjua učenika. Rezultati ankete uspoređeni su s podacima o školskom uspjehu učenika 2015./2016. Istraživanje je pokazalo da postoje razlike između uspjeha stacionarnih učenika i učenika putnika, pri čemu se ne marginalizira utjecaj i ostalih čimbenika. Glavni problemi koji se vezuju uz promet i školski uspjeh su neusklađenost voznoga reda i rasporeda sati, čime učenici putnici imaju velik utrošak vremena u odnosu na stacionirane, te neplaniranje prometnih pravaca javnoga prijevoza prema potrebama učenika putnika, što produljuje putovanje. Iako egzaktni podaci pokazuju razlike u uspjehu, učenici putnici ne smatraju da svakodnevna cirkulacija ima značajniji odraz na njihov školski uspjeh.

Ključne riječi

prometna povezanost; dnevnik putovanja; prediktori školskog uspjeha; stacionirani učenici; učenici-putnici

Hrčak ID:

192155

URI

https://hrcak.srce.hr/192155

Datum izdavanja:

31.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.389 *