hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper
https://doi.org/10.32633/eb.3.1

Utjecaj aktivne nastave na učenje ekoloških sadržaja u osnovnoj školi

Elma Kerić ; Prva privatna gimnazija, Zagreb, Hrvatska
Ines Radanović ; Biološki odsjek Prirodoslovno matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Žaklin Lukša ; Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec, Čakovec, Hrvatska
Diana Garašić
Mirela Sertić Perić ; Biološki odsjek Prirodoslovno matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (1 MB) pages 1-14 downloads: 417* cite
APA 6th Edition
Kerić, E., Radanović, I., Lukša, Ž., Garašić, D. & Sertić Perić, M. (2017). Utjecaj aktivne nastave na učenje ekoloških sadržaja u osnovnoj školi. Educatio biologiae, (3.), 1-14. https://doi.org/10.32633/eb.3.1
MLA 8th Edition
Kerić, Elma, et al. "Utjecaj aktivne nastave na učenje ekoloških sadržaja u osnovnoj školi." Educatio biologiae, vol. , no. 3., 2017, pp. 1-14. https://doi.org/10.32633/eb.3.1. Accessed 20 Oct. 2020.
Chicago 17th Edition
Kerić, Elma, Ines Radanović, Žaklin Lukša, Diana Garašić and Mirela Sertić Perić. "Utjecaj aktivne nastave na učenje ekoloških sadržaja u osnovnoj školi." Educatio biologiae , no. 3. (2017): 1-14. https://doi.org/10.32633/eb.3.1
Harvard
Kerić, E., et al. (2017). 'Utjecaj aktivne nastave na učenje ekoloških sadržaja u osnovnoj školi', Educatio biologiae, (3.), pp. 1-14. https://doi.org/10.32633/eb.3.1
Vancouver
Kerić E, Radanović I, Lukša Ž, Garašić D, Sertić Perić M. Utjecaj aktivne nastave na učenje ekoloških sadržaja u osnovnoj školi. Educatio biologiae [Internet]. 2017 [cited 2020 October 20];(3.):1-14. https://doi.org/10.32633/eb.3.1
IEEE
E. Kerić, I. Radanović, Ž. Lukša, D. Garašić and M. Sertić Perić, "Utjecaj aktivne nastave na učenje ekoloških sadržaja u osnovnoj školi", Educatio biologiae, vol., no. 3., pp. 1-14, 2017. [Online]. https://doi.org/10.32633/eb.3.1
Fulltext: english, pdf (681 KB) pages 15-20 downloads: 188* cite
APA 6th Edition
Kerić, E., Radanović, I., Lukša, Ž., Garašić, D. & Sertić Perić, M. (2017). The effect of active teaching in the primary school's ecological content. Educatio biologiae, (3.), 15-20. https://doi.org/10.32633/eb.3.1
MLA 8th Edition
Kerić, Elma, et al. "The effect of active teaching in the primary school's ecological content." Educatio biologiae, vol. , no. 3., 2017, pp. 15-20. https://doi.org/10.32633/eb.3.1. Accessed 20 Oct. 2020.
Chicago 17th Edition
Kerić, Elma, Ines Radanović, Žaklin Lukša, Diana Garašić and Mirela Sertić Perić. "The effect of active teaching in the primary school's ecological content." Educatio biologiae , no. 3. (2017): 15-20. https://doi.org/10.32633/eb.3.1
Harvard
Kerić, E., et al. (2017). 'The effect of active teaching in the primary school's ecological content', Educatio biologiae, (3.), pp. 15-20. https://doi.org/10.32633/eb.3.1
Vancouver
Kerić E, Radanović I, Lukša Ž, Garašić D, Sertić Perić M. The effect of active teaching in the primary school's ecological content. Educatio biologiae [Internet]. 2017 [cited 2020 October 20];(3.):15-20. https://doi.org/10.32633/eb.3.1
IEEE
E. Kerić, I. Radanović, Ž. Lukša, D. Garašić and M. Sertić Perić, "The effect of active teaching in the primary school's ecological content", Educatio biologiae, vol., no. 3., pp. 15-20, 2017. [Online]. https://doi.org/10.32633/eb.3.1

Abstracts
Cilj istraživanja bio je utvrditi koliko aktivno uključivanje učenika u nastavu utječe na kvalitetu stečenih znanja, kao i na motivaciju te stav učenika prema aktivnoj nastavi. Istraživanje je provedeno na uzorku od 64 učenika u tri šesta odjeljenja u osnovnoj školi A.B. Šimića u Zagrebu. Učenici su podijeljeni u eksperimentalnu i kontrolnu skupinu. Eksperimentalna skupina je nastavnu jedinicu Listopadna šuma obradila uz aktivnu nastavu u grupnom, samostalnom i radu u parovima kroz zadatke i nastavu u prirodi. Kontrolna skupina poučavana je klasičnim frontalnim radom nastavnika. Od instrumenata za prikupljanje podataka korištene su tri pisane provjere znanja te anketa za učenike. Pisana provjera provedena je prije istraživanja i nakon svakog provedenog dijela aktivne nastave, a anketiranje učenika na kraju provedenog istraživanja. Rezultati pokazuju povećanu motivaciju, ali i uspješnost učenja u aktivnoj nastavi, a posebno u aktivnostima koje uključuju nastavu u prirodi. Učenici svaku aktivnu tehniku učenja koja im omogućuje slobodu istraživanja i rada izvan učionice doživljavaju pozitivno. Logaritamski oblik regresije bolje objašnjava postignuti uspjeh učenika, ali linearni model još uvijek pokazuje zadovoljavajuću pouzdanost te umanjuje značaj rijetkih pojedinačnih rezultata uspješnosti pa ga je bolje koristiti za prikaz ukupne slike uspješnosti u provjerama znanja. Rezultati istraživanja potvrđuju potrebu korištenja aktivne nastave uz naglasak na boravak učenika u prirodi i korištenje različitih oblika rada koji potiču

Keywords
uspješnost u učenju; motivacija učenika; stavovi učenika; nastavna tema Listopadna šuma; 6. razred

Hrčak ID: 192466

URI
https://hrcak.srce.hr/192466

[english]

Visits: 926 *