hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21857/94kl4cxpqm

Morfologija srednjovjekovnih zapisa u projektu Optičko prepoznavanje neuma (Optical Neume Recognition project)

Kate Helsen ; Don Wright Faculty of Music, London, Ontario, Kanada
Inga Behrendt ; Hochschule für Kirchenmusik der Diözese Rottenburg-Stuttgart, Rottenburg, Njemačka
Jennifer Bain ; Fountain School of Performing Arts Dalhousie University, Halifax, NS, Kanada

Puni tekst: engleski, pdf (504 KB) str. 241-266 preuzimanja: 563* citiraj
APA 6th Edition
Helsen, K., Behrendt, I. i Bain, J. (2017). A Morphology of Medieval Notations in the Optical Neume Recognition Project. Arti musices, 48 (2), 241-266. https://doi.org/10.21857/94kl4cxpqm
MLA 8th Edition
Helsen, Kate, et al. "A Morphology of Medieval Notations in the Optical Neume Recognition Project." Arti musices, vol. 48, br. 2, 2017, str. 241-266. https://doi.org/10.21857/94kl4cxpqm. Citirano 12.07.2020.
Chicago 17th Edition
Helsen, Kate, Inga Behrendt i Jennifer Bain. "A Morphology of Medieval Notations in the Optical Neume Recognition Project." Arti musices 48, br. 2 (2017): 241-266. https://doi.org/10.21857/94kl4cxpqm
Harvard
Helsen, K., Behrendt, I., i Bain, J. (2017). 'A Morphology of Medieval Notations in the Optical Neume Recognition Project', Arti musices, 48(2), str. 241-266. https://doi.org/10.21857/94kl4cxpqm
Vancouver
Helsen K, Behrendt I, Bain J. A Morphology of Medieval Notations in the Optical Neume Recognition Project. Arti musices [Internet]. 2017 [pristupljeno 12.07.2020.];48(2):241-266. https://doi.org/10.21857/94kl4cxpqm
IEEE
K. Helsen, I. Behrendt i J. Bain, "A Morphology of Medieval Notations in the Optical Neume Recognition Project", Arti musices, vol.48, br. 2, str. 241-266, 2017. [Online]. https://doi.org/10.21857/94kl4cxpqm

Sažetak
Proučavanje srednjovjekovne notacije ovisi o uspješnoj kategorizaciji individualnih znakova u svrhu omogućavanja opsežnog razumijevanja njihova glazbenog značenja. Tijekom prošloga stoljeća, istraživači napjeva razvili su nekoliko različitih tabela neuma koje razvrstavaju i kontekstualiziraju neume po njihovu grafičkomu tipu, kronologiji ili pisarskoj tradiciji. Neke tabele neuma sadrže duže nizove neuma koje povezuju određene pisarske konvencije s izvođačkim tradicijama. Tijek razvoja tabela neuma prikazuje i samu povijest istraživanja rane notacije te nam otkriva razvoj interesa i težnja istraživača koji su ih kreirali. To je također poslužilo kao priprema za najnoviju uporabu tabela kao referentne točke u računalnim programima za analizu dokumenata koji se koriste kod digitalnih slika srednjovjekovnih rukopisa. Sada, umjesto da predstavlja statičan popis izoliranih znakova, tabelu neuma možemo shvatiti kao odraz notacijske raznolikosti i nijansa između stotina tisuća neuma prisutnih u svakoj knjizi liturgijskih napjeva. Na ovoj razini, tabele neuma omogućuju istraživačima razumijevanje korištenja srednjovjekovnih neuma na isti način kao što lingvisti razumiju morfologiju riječi. Ovaj članak predstavlja principe na kojima je razvijena ova nova vrsta tabela neuma i sugerira načine na koje bi ovaj novi modus razmišljanja mogao unaprijediti disciplinu u budućnosti.

Ključne riječi
tabele neuma; morfologija srednjovjekovne notacije; adijastematska notacija; srednjovjekovni rukopisi; Inicijativa za kodiranje glazbe (Music Encoding Initiative – MEI), optičko prepoznavanje glazbe (Optical Music Recognition - OMR); Antifonar Hartker iz St. Gallena Sang. Cod. 390 / 391; liturgijske knjige na latinskom jeziku

Hrčak ID: 192635

URI
https://hrcak.srce.hr/192635

[engleski]

Posjeta: 700 *