hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32633/eb.3.3

Kvaliteta pitanja i uspjeh srednjoškolskih sudionika natjecanja iz biologije u znanju

Ines Grgurić ; X. gimnazija „Ivan Supek“, Zagreb, Hrvatska
Valerija Begić ; Osnovna škola Sesvetski Kraljevec, Zagreb, Hrvatska
Marijana Bastić ; Osnovna škola Rudeš, Zagreb
Žaklin Lukša ; Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec, Čakovec, Hrvatska
Ines Radanović ; Biološki odsjek Prirodoslovno matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 32-56 preuzimanja: 414* citiraj
APA 6th Edition
Grgurić, I., Begić, V., Bastić, M., Lukša, Ž. i Radanović, I. (2017). Kvaliteta pitanja i uspjeh srednjoškolskih sudionika natjecanja iz biologije u znanju. Educatio biologiae, (3.), 32-56. https://doi.org/10.32633/eb.3.3
MLA 8th Edition
Grgurić, Ines, et al. "Kvaliteta pitanja i uspjeh srednjoškolskih sudionika natjecanja iz biologije u znanju." Educatio biologiae, vol. , br. 3., 2017, str. 32-56. https://doi.org/10.32633/eb.3.3. Citirano 21.09.2020.
Chicago 17th Edition
Grgurić, Ines, Valerija Begić, Marijana Bastić, Žaklin Lukša i Ines Radanović. "Kvaliteta pitanja i uspjeh srednjoškolskih sudionika natjecanja iz biologije u znanju." Educatio biologiae , br. 3. (2017): 32-56. https://doi.org/10.32633/eb.3.3
Harvard
Grgurić, I., et al. (2017). 'Kvaliteta pitanja i uspjeh srednjoškolskih sudionika natjecanja iz biologije u znanju', Educatio biologiae, (3.), str. 32-56. https://doi.org/10.32633/eb.3.3
Vancouver
Grgurić I, Begić V, Bastić M, Lukša Ž, Radanović I. Kvaliteta pitanja i uspjeh srednjoškolskih sudionika natjecanja iz biologije u znanju. Educatio biologiae [Internet]. 2017 [pristupljeno 21.09.2020.];(3.):32-56. https://doi.org/10.32633/eb.3.3
IEEE
I. Grgurić, V. Begić, M. Bastić, Ž. Lukša i I. Radanović, "Kvaliteta pitanja i uspjeh srednjoškolskih sudionika natjecanja iz biologije u znanju", Educatio biologiae, vol., br. 3., str. 32-56, 2017. [Online]. https://doi.org/10.32633/eb.3.3
Puni tekst: engleski, pdf (761 KB) str. 57-62 preuzimanja: 139* citiraj
APA 6th Edition
Grgurić, I., Begić, V., Bastić, M., Lukša, Ž. i Radanović, I. (2017). Questions quality and success of high school students in the written test solving. Educatio biologiae, (3.), 57-62. https://doi.org/10.32633/eb.3.3
MLA 8th Edition
Grgurić, Ines, et al. "Questions quality and success of high school students in the written test solving." Educatio biologiae, vol. , br. 3., 2017, str. 57-62. https://doi.org/10.32633/eb.3.3. Citirano 21.09.2020.
Chicago 17th Edition
Grgurić, Ines, Valerija Begić, Marijana Bastić, Žaklin Lukša i Ines Radanović. "Questions quality and success of high school students in the written test solving." Educatio biologiae , br. 3. (2017): 57-62. https://doi.org/10.32633/eb.3.3
Harvard
Grgurić, I., et al. (2017). 'Questions quality and success of high school students in the written test solving', Educatio biologiae, (3.), str. 57-62. https://doi.org/10.32633/eb.3.3
Vancouver
Grgurić I, Begić V, Bastić M, Lukša Ž, Radanović I. Questions quality and success of high school students in the written test solving. Educatio biologiae [Internet]. 2017 [pristupljeno 21.09.2020.];(3.):57-62. https://doi.org/10.32633/eb.3.3
IEEE
I. Grgurić, V. Begić, M. Bastić, Ž. Lukša i I. Radanović, "Questions quality and success of high school students in the written test solving", Educatio biologiae, vol., br. 3., str. 57-62, 2017. [Online]. https://doi.org/10.32633/eb.3.3

Sažetak
Biologija je već niz godina među najzastupljenijima izbornim predmetima na Državnoj maturi pa se sukladno tome veliki broj učenika uključuje i na natjecanja iz biologije. Na županijskom natjecanju kao 20 % najuspješnijih po županijama izlučeno je 362 učenika srednjih škola, čiji su postignuti rezultati pri rješavanju pisane provjere analizirani s ciljem utvrđivanja povezanosti kvalitativne i kvantitativne analize pitanja. Analiza je provedena u skladu s Nastavnim programom za određeni razred i katalogom za državnu maturu iz biologije kao referentnim točkama konceptualnog okvira i predviđenih ishoda učenja. Pitanja u pisanim provjerama su prihvatljive kvalitete, najkvalitetnija su pitanja kratkog odgovora, a najslabije kvalitete pitanja višestrukog izbora s dva točna odgovora i zadaci povezivanja. Reproduktivni zadaci još uvijek prevladavaju u pitanjima višestrukog izbora i povezivanja, a težina na osnovu riješenosti i procijenjena težina zadataka visoko su povezane. Mala povezanost riješenosti pitanja slabije kvalitete i srednja povezanost kvalitetnijih pitanja s procjenom riješenosti potvrda je kvalitete zadataka i važnosti oblikovanja pitanja uz uvažavanje elemenata procjene kvalitete. Potvrđena bolja povezanost riješenosti i kvalitete pitanja potvrđuje važnost pripreme pitanja uz uvažavanje elemenata procjene kvalitete, a posebno primjene kritičkog razmišljanja u zadacima provjere konceptualnog razumijevanja i sposobnosti rješavanja problema. Rezultati dobiveni analizom u budućnosti se mogu koristiti za poboljšanje izrade pitanja pisanih provjera te razvoj zadovoljavajućih bioloških kompetencija učenika srednjoškolske populacije.

Ključne riječi
kognitivne razine; stručna procjena kvalitete pitanja; natjecanje učenika; iskustvo nastavnika

Hrčak ID: 192681

URI
https://hrcak.srce.hr/192681

[engleski]

Posjeta: 846 *