hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32633/eb.3.5

Razumijevanje životnog ciklusa i oplodnje tijekom učenja biologije u osnovnoj školi

Monika Golubić ; Osnovna škola Sunja, Sunja, Hrvatska
Valerija Begić ; Osnovna škola Sesvetski Kraljevec, Zagreb, Hrvatska
Žaklin Lukša ; Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec, Čakovec, Hrvatska
Petra Korać ; Biološki odsjek Prirodoslovno matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ines Radanović ; Biološki odsjek Prirodoslovno matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 76-99 preuzimanja: 551* citiraj
APA 6th Edition
Golubić, M., Begić, V., Lukša, Ž., Korać, P. i Radanović, I. (2017). Razumijevanje životnog ciklusa i oplodnje tijekom učenja biologije u osnovnoj školi. Educatio biologiae, (3.), 76-99. https://doi.org/10.32633/eb.3.5
MLA 8th Edition
Golubić, Monika, et al. "Razumijevanje životnog ciklusa i oplodnje tijekom učenja biologije u osnovnoj školi." Educatio biologiae, vol. , br. 3., 2017, str. 76-99. https://doi.org/10.32633/eb.3.5. Citirano 26.09.2020.
Chicago 17th Edition
Golubić, Monika, Valerija Begić, Žaklin Lukša, Petra Korać i Ines Radanović. "Razumijevanje životnog ciklusa i oplodnje tijekom učenja biologije u osnovnoj školi." Educatio biologiae , br. 3. (2017): 76-99. https://doi.org/10.32633/eb.3.5
Harvard
Golubić, M., et al. (2017). 'Razumijevanje životnog ciklusa i oplodnje tijekom učenja biologije u osnovnoj školi', Educatio biologiae, (3.), str. 76-99. https://doi.org/10.32633/eb.3.5
Vancouver
Golubić M, Begić V, Lukša Ž, Korać P, Radanović I. Razumijevanje životnog ciklusa i oplodnje tijekom učenja biologije u osnovnoj školi. Educatio biologiae [Internet]. 2017 [pristupljeno 26.09.2020.];(3.):76-99. https://doi.org/10.32633/eb.3.5
IEEE
M. Golubić, V. Begić, Ž. Lukša, P. Korać i I. Radanović, "Razumijevanje životnog ciklusa i oplodnje tijekom učenja biologije u osnovnoj školi", Educatio biologiae, vol., br. 3., str. 76-99, 2017. [Online]. https://doi.org/10.32633/eb.3.5
Puni tekst: engleski, pdf (788 KB) str. 100-105 preuzimanja: 315* citiraj
APA 6th Edition
Golubić, M., Begić, V., Lukša, Ž., Korać, P. i Radanović, I. (2017). Understanding of life cycles and fertilization during learning biology in primary school. Educatio biologiae, (3.), 100-105. https://doi.org/10.32633/eb.3.5
MLA 8th Edition
Golubić, Monika, et al. "Understanding of life cycles and fertilization during learning biology in primary school." Educatio biologiae, vol. , br. 3., 2017, str. 100-105. https://doi.org/10.32633/eb.3.5. Citirano 26.09.2020.
Chicago 17th Edition
Golubić, Monika, Valerija Begić, Žaklin Lukša, Petra Korać i Ines Radanović. "Understanding of life cycles and fertilization during learning biology in primary school." Educatio biologiae , br. 3. (2017): 100-105. https://doi.org/10.32633/eb.3.5
Harvard
Golubić, M., et al. (2017). 'Understanding of life cycles and fertilization during learning biology in primary school', Educatio biologiae, (3.), str. 100-105. https://doi.org/10.32633/eb.3.5
Vancouver
Golubić M, Begić V, Lukša Ž, Korać P, Radanović I. Understanding of life cycles and fertilization during learning biology in primary school. Educatio biologiae [Internet]. 2017 [pristupljeno 26.09.2020.];(3.):100-105. https://doi.org/10.32633/eb.3.5
IEEE
M. Golubić, V. Begić, Ž. Lukša, P. Korać i I. Radanović, "Understanding of life cycles and fertilization during learning biology in primary school", Educatio biologiae, vol., br. 3., str. 100-105, 2017. [Online]. https://doi.org/10.32633/eb.3.5

Sažetak
Cilj ovog istraživanja je odrediti usvojenost i konceptualno razumijevanje makrokoncepta Razmnožavanje i razvoj organizma među učenicima 7. i 8. razreda osnovnih škola, na temelju učeničkih odgovora na pitanja uz makrokoncept Razmnožavanje i razvoj organizma na Županijskom natjecanju iz biologije 2015. i 2017. godine. Analiza učeničkih odgovora uključivala je specifično kodiranje odgovora i tumačenje biološkog značenja odgovora učenika. Izdvojeni su i objašnjeni problemi koje učenici pokazuju u svojim odgovorima kao i njihove miskoncepcije vezane uz koncept razmnožavanje. Utvrđeno je i opisano postojanje niza problema kod usvojenosti koncepta razmnožavanje te su kao najizraženije uočene miskoncepcije uz ključni koncept životni ciklus stanice i organizma te kod razumijevanja koncepta oplodnje. Utvrđene miskoncepcije ukazuju na nužnu promjenu organizacije nastavnih sadržaja biologije, kao i na potrebu uvođenja novih nastavnih strategija s naglaskom na aktivnost i samostalni rad učenika.

Ključne riječi
konceptualno razumijevanje; makrokoncept Razmnožavanje i razvoj organizma; 7. i 8. razred osnovne škole; natjecanje učenika; problemi i miskoncepcije

Hrčak ID: 192683

URI
https://hrcak.srce.hr/192683

[engleski]

Posjeta: 1.121 *