hrcak mascot   Srce   HID

Ostalo

Obrada nastavne jedinice „Sastav i karakteristike krvi“ u sklopu Centra izvrsnosti za biologiju

Mario Slatki   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0092-9392 ; Druga gimnazija Varaždin, Varaždin, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (994 KB) str. 184-192 preuzimanja: 655* citiraj
APA 6th Edition
Slatki, M. (2017). Obrada nastavne jedinice „Sastav i karakteristike krvi“ u sklopu Centra izvrsnosti za biologiju. Educatio biologiae, (3.), 184-192. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/192690
MLA 8th Edition
Slatki, Mario. "Obrada nastavne jedinice „Sastav i karakteristike krvi“ u sklopu Centra izvrsnosti za biologiju." Educatio biologiae, vol. , br. 3., 2017, str. 184-192. https://hrcak.srce.hr/192690. Citirano 20.09.2020.
Chicago 17th Edition
Slatki, Mario. "Obrada nastavne jedinice „Sastav i karakteristike krvi“ u sklopu Centra izvrsnosti za biologiju." Educatio biologiae , br. 3. (2017): 184-192. https://hrcak.srce.hr/192690
Harvard
Slatki, M. (2017). 'Obrada nastavne jedinice „Sastav i karakteristike krvi“ u sklopu Centra izvrsnosti za biologiju', Educatio biologiae, (3.), str. 184-192. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/192690 (Datum pristupa: 20.09.2020.)
Vancouver
Slatki M. Obrada nastavne jedinice „Sastav i karakteristike krvi“ u sklopu Centra izvrsnosti za biologiju. Educatio biologiae [Internet]. 2017 [pristupljeno 20.09.2020.];(3.):184-192. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/192690
IEEE
M. Slatki, "Obrada nastavne jedinice „Sastav i karakteristike krvi“ u sklopu Centra izvrsnosti za biologiju", Educatio biologiae, vol., br. 3., str. 184-192, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/192690. [Citirano: 20.09.2020.]

Sažetak
Praktični rad i istraživačka nastava u paradigmi suvremenog odgojno obrazovnog procesa u nastavi biologije imaju ključnu ulogu. Za razliku od tradicionalnog, predavačkog tipa nastave, učenika aktivno uključuju u definiranje problema, postavljanje hipoteza i obavljanje aktivnosti kojima se problem pokušava riješiti. Time se kod učenika razvija sposobnost promatranja, uočavanja problema, uočavanja uzročno posljedičnih veza, kreativnost i kritičko mišljenje. Obzirom na zahtjeve suvremenog svijeta, navedene sposobnosti ključne su za uspješnije uključivanje učenika u nastavak školovanja, ali i na tržište rada. U ovom radu prikazan je primjer istraživački usmjerene nastave koja se izvodu u sklopu rada s darovitim učenicima u Centru izvrsnosti za biologiju Varaždinske županije. Primjer je istraživačka obrada nastavne jedinice „Sastav i karakteristike krvi“ kroz niz praktičnih radova i jednu terensku nastavu. Evaluacijom učenika potvrđena je teza da je istraživačkom nastavom u potpunosti moguće ostvariti planirane učeničke ishode. To ide u prilog dosadašnjim istraživanjima koja pokazuju važnost problemske, istraživački usmjerene nastave u biologiji kao bolje alternative dosad najčešće korištenim, tradicionalnim tipovima nastave. Stoga zaključujem da bi praktični rad i istraživačka nastava u novim vizijama nastave biologije trebali biti zastupljeni daleko više nego dosad.

Ključne riječi
istraživačka nastava; praktični rad; centar izvrsnosti

Hrčak ID: 192690

URI
https://hrcak.srce.hr/192690

[engleski]

Posjeta: 818 *