hrcak mascot   Srce   HID

Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, Vol.66 No.3. Rujan 2017.

Prethodno priopćenje

Doprinos učeničkoga temperamenta i interpersonalnoga ponašanja nastavnika u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika

Slavica Šimić Šašić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-4465-1716 ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (397 KB) str. 403-421 preuzimanja: 47* citiraj
APA 6th Edition
Šimić Šašić, S. (2017). Doprinos učeničkoga temperamenta i interpersonalnoga ponašanja nastavnika u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika. Školski vjesnik, 66 (3.), 403-421. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/193302
MLA 8th Edition
Šimić Šašić, Slavica. "Doprinos učeničkoga temperamenta i interpersonalnoga ponašanja nastavnika u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika." Školski vjesnik, vol. 66, br. 3., 2017, str. 403-421. https://hrcak.srce.hr/193302. Citirano 19.09.2018.
Chicago 17th Edition
Šimić Šašić, Slavica. "Doprinos učeničkoga temperamenta i interpersonalnoga ponašanja nastavnika u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika." Školski vjesnik 66, br. 3. (2017): 403-421. https://hrcak.srce.hr/193302
Harvard
Šimić Šašić, S. (2017). 'Doprinos učeničkoga temperamenta i interpersonalnoga ponašanja nastavnika u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika', Školski vjesnik, 66(3.), str. 403-421. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/193302 (Datum pristupa: 19.09.2018.)
Vancouver
Šimić Šašić S. Doprinos učeničkoga temperamenta i interpersonalnoga ponašanja nastavnika u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika. Školski vjesnik [Internet]. 21.09.2017. [pristupljeno 19.09.2018.];66(3.):403-421. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193302
IEEE
S. Šimić Šašić, "Doprinos učeničkoga temperamenta i interpersonalnoga ponašanja nastavnika u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika", Školski vjesnik, vol.66, br. 3., str. 403-421, rujan 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193302. [Citirano: 19.09.2018.]
Puni tekst: engleski, pdf (397 KB) str. 422-422 preuzimanja: 26* citiraj
APA 6th Edition
Šimić Šašić, S. (2017). The contribution of student temperament and teacher interpersonal behavior in explaining student self-esteem and school success. Školski vjesnik, 66 (3.), 422-422. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/193302
MLA 8th Edition
Šimić Šašić, Slavica. "The contribution of student temperament and teacher interpersonal behavior in explaining student self-esteem and school success." Školski vjesnik, vol. 66, br. 3., 2017, str. 422-422. https://hrcak.srce.hr/193302. Citirano 19.09.2018.
Chicago 17th Edition
Šimić Šašić, Slavica. "The contribution of student temperament and teacher interpersonal behavior in explaining student self-esteem and school success." Školski vjesnik 66, br. 3. (2017): 422-422. https://hrcak.srce.hr/193302
Harvard
Šimić Šašić, S. (2017). 'The contribution of student temperament and teacher interpersonal behavior in explaining student self-esteem and school success', Školski vjesnik, 66(3.), str. 422-422. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/193302 (Datum pristupa: 19.09.2018.)
Vancouver
Šimić Šašić S. The contribution of student temperament and teacher interpersonal behavior in explaining student self-esteem and school success. Školski vjesnik [Internet]. 21.09.2017. [pristupljeno 19.09.2018.];66(3.):422-422. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193302
IEEE
S. Šimić Šašić, "The contribution of student temperament and teacher interpersonal behavior in explaining student self-esteem and school success", Školski vjesnik, vol.66, br. 3., str. 422-422, rujan 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193302. [Citirano: 19.09.2018.]

Sažetak
Cilj je istraživanja bio ispitati doprinos temperamenta učenika i interpersonalnoga ponašanja nastavnika u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika. U istraživanju je sudjelovalo 189 učenika 7. i 8. razreda osnovne škole, prosječne dobi trinaest i pol godina. Rezultati pokazuju da su temperament i nastavnička interpersonalna ponašanja povezani sa samopoštovanjem i školskim uspjehom. Samostalni doprinos temperamenta učenika u objašnjenju samopoštovanja (36%) i školskoga uspjeha (20%) veći je nego doprinos ponašanja nastavnika (5% i 8%), što znači da su dimenzije temperamenta kao karakteristike učenika snažniji prediktori samopoštovanja i školskoga uspjeha. Rezultati su pokazali da učenici s višom razinom samokontrole imaju više samopoštovanje, bolji opći školski uspjeh i interakciju s nastavnikom procjenjuju pozitivnije. U skladu s očekivanjima, različita ponašanja nastavnika prediktori su samopoštovanja i školskoga uspjeha u učenika različite razine samokontrole. Rezultati ukazuju na važnu ulogu učeničkoga temperamenta, ali i nastavničkih interpersonalnih ponašanja u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika.

Ključne riječi
interpersonalna ponašanja nastavnika; samopoštovanje; školski uspjeh; temperament

Hrčak ID: 193302

URI
https://hrcak.srce.hr/193302

[engleski]

Posjeta: 138 *