Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Magnet-škole kao mogući model obrazovne desegregacije i socijalnog uključivanja romske djece u Hrvatskoj

Maja Kutnjak Vrtarić orcid id orcid.org/0000-0001-9020-2930 ; Osnovna škola Tomaša Goričanca, Mala Subotica, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 367 Kb

str. 442-442

preuzimanja: 730

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 367 Kb

str. 423-441

preuzimanja: 331

citiraj


Sažetak

U radu se analiziraju posljedice obrazovne segregacije i postojeće mjere obrazovne integracije djece romske nacionalne manjine koje se provode u Hrvatskoj. Mjere se sagledavaju s aspekta njihovog doprinosa ravnopravnoj participaciji romske djece u obrazovanju i uspješnom završetku školovanja. Kao mogući odgovor na brojne izazove u obrazovanju i uključivanju romske djece, opisuje se koncept magnet škole kao sveobuhvatni model obrazovne politike i prakse koji je nastao upravo s ciljem obrazovne desegregacije učenika iz manjinskih skupina te poboljšanjem učeničkih postignuća kroz podizanje kvalitete podučavanja i okruženja za učenje. Posebna prednost ovog modela ogleda se u unapređivanju kvalitete obrazovanja za svu djecu budući da se njime artikulirano promiče kvaliteta, jednakost i akademska uspješnost za svu djecu. S obzirom na to da se radi o američkom modelu, razmatraju se mogućnosti implementacije modela u hrvatski obrazovni sustav uvažavajući smjernice uspješnih magnet-škola.

Ključne riječi

magnet-škola; mjere obrazovne integracije; posljedice obrazovne segregacije; romska djeca

Hrčak ID:

193313

URI

https://hrcak.srce.hr/193313

Datum izdavanja:

21.9.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.007 *