Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Model obrazovnog kazališta „Dramaakcija” kao mjesto prevladavanja negativnih predrasuda i diskriminacije ranjivih skupina

Ivan Hromatko ; UPSET, Udruga za prevenciju stigmatizacije i edukaciju teatrom, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 340 Kb

str. 55-79

preuzimanja: 400

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 93 Kb

str. 57-57

preuzimanja: 175

citiraj


Sažetak

Ovaj članak postavlja pitanje „može li se nadići negativne predrasude i diskriminaciju ranjivih skupina, koji su posebno snažni u doba ekonomske ili humanitarne krize, kroz zaokret u edukaciji i uvođenje principa teatra u obrazovni proces”. Ovdje se tvrdi da bi snažnije uvođenje edukativnog teatra i dramsko-akcijskog modela u obrazovanje bilo korisno i za primajuću kulturu (Europu) i za migrantske populacije,
posebice tijekom ekonomske i humanitarne krize kojima danas svjedočimo (Europska migrantska kriza). Točnije, tvrdi se da bi korištenje edukativnog teatra u radu s migrantima i lokalnim stanovništvom pomoglo nadilaženje negativnih predrasuda
i posljedične diskriminacije koji su u porastu u većini današnje Europe. Uvođenje edukativnog teatra u obrazovanje bi bilo znak promjene od pozitivističkog i isključivog svjetonazora (koji suvremeno formalno obrazovanje prenosi u većini Europe) prema više inkluzivnom i dijalektičkom obrazovanju koje dozvoljava uvođenje Drugoga. Članak dalje pokazuje zašto je teatar najprikladniji instrument za ovaj izazov.
Nadalje, ovdje se tvrdi da bi uvođenje edukativnog teatra bilo korisno u svakom Mi protiv Njih društvenoj situaciji pošto je visoko prilagodljiv i „prirodno” predodređen sa svim preduvjetima za nadilaženje negativnih predrasuda i diskriminacije. Edukativni teatar je definiran kazališnim vrijednostima slobode of uloge, intenzivne interakcije i kritičkog promišljanja – svim onime što je preduvjet za nadilaženje predrasuda i
diskriminacije, te što bolno nedostaje u suvremenom formalnom obrazovanju. Na kraju je obrazovnim sustavima predložen dramsko-akcijski model edukativnog teatra – model koji je razvijan tijekom godina istraživanja koja su pokazala koliko je ovaj model koristan u radu s ranjivim skupinama i nadilaženju predrasudnih stavova i diskriminacijskih kroz premošćivanje Mi protiv Njih društvene podjele u jednu grupu koju Goffman naziva Upućenima (engl. Wise).

Ključne riječi

formalno obrazovanje; edukativni teatar; dramsko-akcijski model ranjive skupine; Europska migrantska kriza; migranti; izbjeglice; humanitarna kriza

Hrčak ID:

193386

URI

https://hrcak.srce.hr/193386

Datum izdavanja:

13.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.224 *