Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Odnos razrednog ozračja i školskog uspjeha učenika osnovnoškolske dobi

Morana Koludrović orcid id orcid.org/0000-0003-4099-8330 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Katija Kalebić Jakupčević ; Obiteljski centar, CZSS Split, SPlit, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 324 Kb

str. 572-572

preuzimanja: 961

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 324 Kb

str. 557-571

preuzimanja: 584

citiraj


Sažetak

Cilj ovoga rada bio je ispitati neke aspekte razrednog ozračja u odnosu na dob i spol učenika te njihovo školsko postignuće. Pri tome su korištena tri aspekta razrednog ozračja - kvaliteta interakcija među učenicima, kvaliteta interakcija između učenika i nastavnika te osjetljivost na nasilje u razrednom kontekstu. U istraživanju su sudjelovali učenici osnovnih škola iz nekoliko županija Republike Hrvatske (N=1427 sudionika). Ukupno je u istraživanje bilo uključeno 69 razrednih odjeljenja od četvrtog do osmog razreda osnovne škole. Primijenjen je instrument koji se sastojao od dva dijela – upitnika općih podataka i Skale razrednog ozračja. Rezultati su, sukladno očekivanjima, pokazali značajno opadanje školskog uspjeha s dobi, kao i lošije razredno ozračje u višim razredima u odnosu na mlađe dobne skupine. Također, učenice su u odnosu na učenike pozitivnijim procijenile razredno ozračje. Utvrđena je značajna povezanost među različitim aspektima razrednog ozračja, kao i između razrednog ozračja i školskih postignuća.

Ključne riječi

kvaliteta interakcije među učenicima; kvaliteta interakcije između učenika i nastavnika; osjetljivost na nasilje; školski uspjeh

Hrčak ID:

193669

URI

https://hrcak.srce.hr/193669

Datum izdavanja:

7.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.869 *