hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5613/rzs.47.3.1

Medijatizacija katolicizma u Hrvatskoj: umrežena religija?

Željko Pavić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7027-4451 ; Odjel za kulturologiju, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Filip Kurbanović ; Odjel za kulturologiju, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Tomislav Levak ; Odjel za kulturologiju, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska

Puni tekst: engleski, pdf (496 KB) str. 241-270 preuzimanja: 397* citiraj
APA 6th Edition
Pavić, Ž., Kurbanović, F. i Levak, T. (2017). Mediatisation of Catholicism in Croatia: A Networked Religion?. Revija za sociologiju, 47 (3), 241-270. https://doi.org/10.5613/rzs.47.3.1
MLA 8th Edition
Pavić, Željko, et al. "Mediatisation of Catholicism in Croatia: A Networked Religion?." Revija za sociologiju, vol. 47, br. 3, 2017, str. 241-270. https://doi.org/10.5613/rzs.47.3.1. Citirano 27.07.2021.
Chicago 17th Edition
Pavić, Željko, Filip Kurbanović i Tomislav Levak. "Mediatisation of Catholicism in Croatia: A Networked Religion?." Revija za sociologiju 47, br. 3 (2017): 241-270. https://doi.org/10.5613/rzs.47.3.1
Harvard
Pavić, Ž., Kurbanović, F., i Levak, T. (2017). 'Mediatisation of Catholicism in Croatia: A Networked Religion?', Revija za sociologiju, 47(3), str. 241-270. https://doi.org/10.5613/rzs.47.3.1
Vancouver
Pavić Ž, Kurbanović F, Levak T. Mediatisation of Catholicism in Croatia: A Networked Religion?. Revija za sociologiju [Internet]. 2017 [pristupljeno 27.07.2021.];47(3):241-270. https://doi.org/10.5613/rzs.47.3.1
IEEE
Ž. Pavić, F. Kurbanović i T. Levak, "Mediatisation of Catholicism in Croatia: A Networked Religion?", Revija za sociologiju, vol.47, br. 3, str. 241-270, 2017. [Online]. https://doi.org/10.5613/rzs.47.3.1

Sažetak
Ovaj se rad bavi temom medijatizacije religije, shvaćene kao proces u kojemu strukturna logika medija ima veliku ulogu u religijskoj komunikaciji i tako utječe na uspjeh u prenošenju tih poruka, ali utječe i na religiju kao cjelinu. Stoga se pokušava argumentirati pozicija po kojoj današnju društvenu transformaciju religije nije moguće uspješno analizirati ni razumjeti bez uzimanja u obzir povećane važnosti medijatizacije religije i njezinih posljedica. Imajući u vidu sveobuhvatnu važnost interneta kao komunikacijske platforme, autori su nastojali istražiti može li se internetska prisutnost katolicizma u Hrvatskoj opisati kao umrežena religija sa svojim temeljnim sastavnicama (umrežena zajednica, narativni identiteti, promjene u pozicijama autoriteta, konvergentne prakse i integracija između stvarnog i internetskog konteksta). Korištena je analiza medijskog sadržaja na uzorku (N = 200) različitih kategorija katoličkih internetskih i Facebook stranica. Iako postoje važne razlike između, u odnosu na Katoličku crkvu, službenih, poluslužbenih i neslužbenih stranica, kao i između tih internetskih i Facebook stranica, rezultati ovoga istraživanja sugeriraju da u slučaju katolicizma u Hrvatskoj internetska religijska komunikacija ima bliske veze sa stvarnim svijetom, ne osporava formalne religijske autoritete, kao i da ne dovodi do novih tumačenja religijskih doktrina i tekstova. Autori zaključuju da internetska prisutnost katolicizma u Hrvatskoj dovodi do reafirmacije i jačanja postojećih religijskih formi u novom medijskom okruženju.

Ključne riječi
mediatisation; media; religion; Internet; Catholicism; Croatia; secularisation

Hrčak ID: 193686

URI
https://hrcak.srce.hr/193686

[engleski]

Posjeta: 1.039 *