Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Posttraumatski rast majki djece s teškoćama u razvoju

Stanisława Byra ; Maria Curie-Skłodowska University in Lublin, Faculty of Education and Psychology, Poland.
Agnieszka Żyta ; University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Faculty of Social Sciences, Poland
Katarzyna Ćwirynkało ; University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Faculty of Social Sciences, Poland


Puni tekst: engleski pdf 368 Kb

str. 15-27

preuzimanja: 1.253

citiraj


Sažetak

Psihološka situacija majki djece s teškoćama u razvoju najčešće se analizira u kontekstu njihovih teškoća i kapaciteta za pružanje podrške, a rjeđe se analizira sa stajališta njihovih osobnih resursa. Posttraumatski rast fenomen je koji ukazuje na konstruktivne, pozitivne posljedice traumatskih događaja ili radikalnih životnih promjena koje zahtijevaju prilagodbu. Pojava djeteta s teškoćama u obitelji i kontinuirani stres tijekom podizanja djeteta s teškoćama mogu biti posebno teške situacije koje mogu doprinjeti posttraumatskom rastu. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost između strategija suočavanja sa stresom, samoučinkovitosti te posttraumatskog rasta kod majki djece s teškoćama u razvoju. U istraživanju je sudjelovalo 96 majki djece s autizmom i majki djece s teškim intelektualnim teškoćama. Za prikupljanje podataka korištena je poljska verzija Inventara posttraumatskog rasta (PTGI - The Post–Traumatic Growth Inventory), adaptirana verzija upitnika COPE (Coping Orientations to Problem Experienced) i Skala opće samoučinkovitosti (General Self-Efficacy Scale). Regresijska analiza pokazala je prediktivnu ulogu strategija suočavanja sa stresom (poput religije i fokusiranosti na problem), kao i samoučinkovitosti u objašnjavanju varijabiliteta u posttraumatskom rastu majki djece s teškoćama u razvoju.

Ključne riječi

majke djece s teškoćama u razvoju; posttraumatski rast; suočavanje; samoučinkovitost

Hrčak ID:

193729

URI

https://hrcak.srce.hr/193729

Datum izdavanja:

16.2.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.472 *