hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Problemi u vizualnom funkcioniranju djece s inetelektualnim teškoćama

Sonja Alimović   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2122-7944 ; Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb, Croatia.

Puni tekst: engleski, pdf (295 KB) str. 98-104 preuzimanja: 500* citiraj
APA 6th Edition
Alimović, S. (2017). Vision problems in children with intellectual disabilities. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53 (Supplement), 98-104. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/193745
MLA 8th Edition
Alimović, Sonja. "Vision problems in children with intellectual disabilities." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 53, br. Supplement, 2017, str. 98-104. https://hrcak.srce.hr/193745. Citirano 07.12.2019.
Chicago 17th Edition
Alimović, Sonja. "Vision problems in children with intellectual disabilities." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 53, br. Supplement (2017): 98-104. https://hrcak.srce.hr/193745
Harvard
Alimović, S. (2017). 'Vision problems in children with intellectual disabilities', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53(Supplement), str. 98-104. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/193745 (Datum pristupa: 07.12.2019.)
Vancouver
Alimović S. Vision problems in children with intellectual disabilities. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2017 [pristupljeno 07.12.2019.];53(Supplement):98-104. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193745
IEEE
S. Alimović, "Vision problems in children with intellectual disabilities", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.53, br. Supplement, str. 98-104, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193745. [Citirano: 07.12.2019.]

Sažetak
Problemi u vizualnom funkcioniranju među najčešćim su dodatnim poteškoćama u djece s intelektualnim teškoćama. Ipak, ovi problemi često ostaju neprepoznati i neotkriveni, a uvelike utječu na razvoj i učenje. Kako bismo ispitali učestalost i vrste problema u vizualnom funkcioniranju djece s intelektualnim teškoćama, procijenili smo vidne funkcije (oštrina vida, osjetljivost na kontraste, stereovid i okulomotoričke funkcije) u 25-ero djece s blagim i umjerenim stupnjem intelektualnih teškoća, kronološke dobi od 7 do 13 godina, polaznika škole za djecu s intelektualnim teškoćama. Rezultati su pokazali da su vidne funkcije većine djece razvijene ispod očekivanih rezultata u odnosu na njihovu dob, osobito stereovid. Gotovo polovina djece imala je refrakcijske greške koje nisu korigirane. Rezultati čak sedmero djece na testovima oštrine vida ukazuju na slabovidnost. Procjena funkcionalnog vida mora postati obavezna za svu djecu s intelektualnim teškoćama, kako bi se na vrijeme prepoznale poteškoće u vizualnom funkcioniranju, osigurala pravovremena intervencija i učinila prilagodba nastavnih sredstava i metoda.

Ključne riječi
problem u vizualnom funkcioniranju; intelektualne teškoće; slabovidnost; vidne funkcije

Hrčak ID: 193745

URI
https://hrcak.srce.hr/193745

[engleski]

Posjeta: 640 *