hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Povezanost stereovida i motoričkih vještina u djece s intelektualnim teškoćama

Andreja Marić ; Elementary School
Sonja Alimović ; Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb, Croatia

Puni tekst: engleski, pdf (389 KB) str. 105-112 preuzimanja: 153* citiraj
APA 6th Edition
Marić, A. i Alimović, S. (2017). Relationship between stereoacuity and motor skills of children with intellectual disabilities. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53 (Supplement), 105-112. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/193746
MLA 8th Edition
Marić, Andreja i Sonja Alimović. "Relationship between stereoacuity and motor skills of children with intellectual disabilities." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 53, br. Supplement, 2017, str. 105-112. https://hrcak.srce.hr/193746. Citirano 08.12.2019.
Chicago 17th Edition
Marić, Andreja i Sonja Alimović. "Relationship between stereoacuity and motor skills of children with intellectual disabilities." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 53, br. Supplement (2017): 105-112. https://hrcak.srce.hr/193746
Harvard
Marić, A., i Alimović, S. (2017). 'Relationship between stereoacuity and motor skills of children with intellectual disabilities', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53(Supplement), str. 105-112. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/193746 (Datum pristupa: 08.12.2019.)
Vancouver
Marić A, Alimović S. Relationship between stereoacuity and motor skills of children with intellectual disabilities. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2017 [pristupljeno 08.12.2019.];53(Supplement):105-112. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193746
IEEE
A. Marić i S. Alimović, "Relationship between stereoacuity and motor skills of children with intellectual disabilities", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.53, br. Supplement, str. 105-112, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193746. [Citirano: 08.12.2019.]

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoji li povezanost između stupnja razvoja stereovida i spretnosti u gruboj te finoj motorici. Stereovid je jedan od izvora informacija za točnu procjenu percepcije objekata u dubini i povezan je s izvođenjem motoričkih aktivnosti. Rezultati istraživanja pokazali su da su djeca s lakim intelektualnim teškoćama osnovnoškolske dobi lošija u izvođenju motoričkih aktivnosti nego djeca tipičnog razvoja. Također, vizualna odstupanja učestala su kod djece s intelektualnim teškoćama, uključujući i oslabljen binokularni vid (stereovid). Testirali smo 27-ero djece s intelektualnim teškoćama, bez motoričkih teškoća. Istraživanje je provedeno u Centru za odgoj i obrazovanje "Velika Gorica" i Osnovnoj školi "Nad lipom". Za potrebe ovog istraživanja, konstruirali smo skalu Likertovog tipa za procjenu spretnosti u finoj te gruboj motorici. Također, testirali smo i stereovid koristeći stereotest Random Dot 2 Acuity Test with Lea Symbols®. Rezultati su pokazali postojanje povezanosti između stupnja razvoja stereovida i spretnosti u finoj te gruboj motorici. Budući da se stereovid razvija u predškolskoj dobi i povezan je s razvojem drugih vještina, nužno je osigurati pravovremenu procjenu vizualnog funkcioniranja i u skladu s tim, kreirati specifične programe za djecu s intelektualnim teškoćama.

Ključne riječi
stereovid; djeca s intelektualnim teškoćama; , fina motorika; gruba motorika

Hrčak ID: 193746

URI
https://hrcak.srce.hr/193746

[engleski]

Posjeta: 315 *