hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Razlike u socijalnom i akademskom funkcioniranju između djece s oštećenjem vida u posebnom, integracijskom i inkluzivnom odgojno-obrazovnom okruženju u Poljskoj

Beata Papuda-Dolińska ; Faculty of Pedagogy and Psychology, Maria Curie-Skłodowska University in Lublin, Poland

Puni tekst: engleski, pdf (359 KB) str. 113-126 preuzimanja: 726* citiraj
APA 6th Edition
Papuda-Dolińska, B. (2017). Differences in social and academic functioning among visually impaired children in special, integrated and inclusive educational settings in Poland. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53 (Supplement), 113-126. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/193747
MLA 8th Edition
Papuda-Dolińska, Beata. "Differences in social and academic functioning among visually impaired children in special, integrated and inclusive educational settings in Poland." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 53, br. Supplement, 2017, str. 113-126. https://hrcak.srce.hr/193747. Citirano 09.12.2019.
Chicago 17th Edition
Papuda-Dolińska, Beata. "Differences in social and academic functioning among visually impaired children in special, integrated and inclusive educational settings in Poland." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 53, br. Supplement (2017): 113-126. https://hrcak.srce.hr/193747
Harvard
Papuda-Dolińska, B. (2017). 'Differences in social and academic functioning among visually impaired children in special, integrated and inclusive educational settings in Poland', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53(Supplement), str. 113-126. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/193747 (Datum pristupa: 09.12.2019.)
Vancouver
Papuda-Dolińska B. Differences in social and academic functioning among visually impaired children in special, integrated and inclusive educational settings in Poland. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2017 [pristupljeno 09.12.2019.];53(Supplement):113-126. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193747
IEEE
B. Papuda-Dolińska, "Differences in social and academic functioning among visually impaired children in special, integrated and inclusive educational settings in Poland", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.53, br. Supplement, str. 113-126, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193747. [Citirano: 09.12.2019.]

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati razlike u socijalnom funkcioniranju (status u skupini vršnjaka, djetetovo zadovoljstvo interakcijama s vršnjacima) te u obrazovnom funkcioniranju (teškoće nastavnika pri poučavanju, djetetovo zadovoljstvo akademskim postignućima) učenika s oštećenjem vida i njihovih nastavnika, u trima vrstama obrazovnih okruženja: posebnom, integracijskom i inkluzivnom. U istraživanju je sudjelovalo 90 učenika s oštećenjem vida i 59-ero njihovih učitelja. Podaci su prikupljeni korištenjem FDI upitnika (Haeberlin, Blees, Moster i Klaghofer, 1989) od 45 pitanja, adaptiranog za poljski jezik (Szumski, 2010), primjenom klasične tehnike sociometrijske procjene te upitnika za nastavnike s pitanjima vezanim uz teškoće s kojima se susreću u poučavanju djece oštećena vida. Podaci su obrađeni na razini deskriptivne statistike te korištenjem jednosmjerne analize varijance u programu SPSS. Rezultati pokazuju da među trima skupinama djece nema razlika u zadovoljstvu školom. Međutim, sociometrijski položaj učenika s oštećenjem vida u integracijskim i inkluzivnim uvjetima odgoja i obrazovanja upućuje na mali broj popularnih učenika. Učitelji izvještavaju o teškoćama pri poučavanju učenika s oštećenjem vida, koje su kategorizirane u dvije skupine: one koje su posljedica djetetovih teškoća i one koje su posljedica neprimjerenog funkcioniranja škole. Utvrđivanje i usporedba uvjeta i okolnosti odgoja i obrazovanja učenika s oštećenjem vida čini se posebno važnim sada kada obrazovni sustav prolazi kroz razdoblje transformacije. Ovi rezultati mogu doprinjeti kreiranju i poboljšanju programa inkluzije učenika s oštećenjem vida u redovne škole.

Ključne riječi
inkluzivna edukacija; specijalna edukacija; oštećenje vida

Hrčak ID: 193747

URI
https://hrcak.srce.hr/193747

[engleski]

Posjeta: 845 *