hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Stavovi hrvatskih i poljskih učitelja primarnog obrazovanja prema inkluzivnom obrazovanju djece s teškoćama

Katarzyna Ćwirynkało   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2305-6069 ; Faculty of Social Sciences, University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Poland
Tamara Kisovar-Ivanda   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7556-6955 ; Department of Teacher and Preschool Teacher Education, University of Zadar, Croatia
Jess L. Gregory   ORCID icon orcid.org/0000-0003-1343-0563 ; Educational Leadership and Policy Studies, Southern Connecticut State University, New Haven, United States of America
Agnieszka Żyta   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2504-7257 ; Faculty of Social Sciences, University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Poland
Aleksandra Arciszewska ; Department of Affective Disorders, Chair of Psychiatry, Jagiellonian University Medical College, Poland
Smiljana Zrilić ; Department of Teacher and Preschool Teacher Education, University of Zadar, Croatia

Puni tekst: engleski, pdf (372 KB) str. 252-264 preuzimanja: 336* citiraj
APA 6th Edition
Ćwirynkało, K., Kisovar-Ivanda, T., L. Gregory, J., Żyta, A., Arciszewska, A. i Zrilić, S. (2017). Attitudes of Croatian and Polish elementary school teachers towards inclusive education of children with disabilities. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53 (Supplement), 252-264. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/193758
MLA 8th Edition
Ćwirynkało, Katarzyna, et al. "Attitudes of Croatian and Polish elementary school teachers towards inclusive education of children with disabilities." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 53, br. Supplement, 2017, str. 252-264. https://hrcak.srce.hr/193758. Citirano 08.12.2019.
Chicago 17th Edition
Ćwirynkało, Katarzyna, Tamara Kisovar-Ivanda, Jess L. Gregory, Agnieszka Żyta, Aleksandra Arciszewska i Smiljana Zrilić. "Attitudes of Croatian and Polish elementary school teachers towards inclusive education of children with disabilities." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 53, br. Supplement (2017): 252-264. https://hrcak.srce.hr/193758
Harvard
Ćwirynkało, K., et al. (2017). 'Attitudes of Croatian and Polish elementary school teachers towards inclusive education of children with disabilities', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53(Supplement), str. 252-264. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/193758 (Datum pristupa: 08.12.2019.)
Vancouver
Ćwirynkało K, Kisovar-Ivanda T, L. Gregory J, Żyta A, Arciszewska A, Zrilić S. Attitudes of Croatian and Polish elementary school teachers towards inclusive education of children with disabilities. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2017 [pristupljeno 08.12.2019.];53(Supplement):252-264. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193758
IEEE
K. Ćwirynkało, T. Kisovar-Ivanda, J. L. Gregory, A. Żyta, A. Arciszewska i S. Zrilić, "Attitudes of Croatian and Polish elementary school teachers towards inclusive education of children with disabilities", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.53, br. Supplement, str. 252-264, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193758. [Citirano: 08.12.2019.]

Sažetak
Inkluzivno obrazovanje privlači sve više pozornosti vlada diljem svijeta. Hrvatska i Poljska, kao članice Europske unije i zemlje koje su ratificirale Konvenciju o ljudskim pravima osoba s invaliditetom, posvećuju pozornost pitanjima povezanim s poboljšanjem kvalitete obrazovanja djece s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama. Cilj je ovoga rada bio ispitati stavove hrvatskih i poljskih učitelja primarnog prema inkluzivnom obrazovanju spomenute skupine djece u redovitim osnovnoškolskim razredima.Uzorak se sastojao od 98 učitelja primarnog obrazovanja iz Hrvatske (N=50) i Poljske (N=48). U istraživanju je korišten dijagnostički upitnik sa skalom učiteljskih stavova prema inkluziji (TATIS) (Cullen, Gregory i Noto, 2010). Instrumentom su mjerene tri glavne sastavnice stavova: učiteljska percepcija učenika s blažim do umjerenim teškoćama (POS), njihova uvjerenja povezana s učinkovitošću inkluzije (BEI) i percepcija profesionalne uloge i funkcije (PRF) kao i opći učiteljski stavovi o inkluziji. Uočeno je da su poljski učitelji iskazali značajno više vrijednosti na dvjema subskalama: POS i BEI. Nadalje je uočena povezanost dobi i mjesta življenja učitelja s njihovim stavovima u objema promatranim skupinama. U radu se raspravlja o implikacijama navedenoga za obrazovnu praksu.

Ključne riječi
inkluzivno obrazovanj; djeca s teškoćama; stavovi učitelja

Hrčak ID: 193758

URI
https://hrcak.srce.hr/193758

[engleski]

Posjeta: 515 *