Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

KRITIČKO DONOŠENJE ODLUKA U KONTEKSTU ŠKOLSKOG VOĐENJA

Iva Buchberger ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet Rijeka, Hrvatska
Vesna Kovač ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 40.215 Kb

str. 29-40

preuzimanja: 464

citiraj


Sažetak

U ovom se radu propituje i daje pregled teorijskih razmatranja i ranijih istraživanja ključnih dimenzija (distribuiranog) školskog vođenja s fokusom na kritičko donošenje odluka. Ukazuje se na nedovoljnu razradu poželjnih načina sudjelovanja dionika u procesu donošenja odluka. U tom kontekstu predlaže se koncept kritičkog donošenja odluka koji se u ranijim raspravama provlači kao jedna od ključnih dimenzija učinkovitog distribuiranog školskog vođenja. Koncept se razrađuje na temelju izdvajanja i povezivanja odrednica dvaju fenomena – kritičkog mišljenja i donošenja odluka. Početno se predstavlja koncept kritičkog donošenja odluka, odnosno kritičkog vođenja, izdvojen iz malobrojnih istraživanja ovog područja. Zaključni dio rada ukazuje na izazove i otvorena pitanja koja buduća istraživanja (kritičkog) školskog vođenja trebaju uzeti u obzir. Kreirana je lista odrednica kritičkog donošenja odluka u školskom kontekstu koje se mogu provjeriti budućim empirijskim istraživanjima.

Ključne riječi

kritičko vođenje; kritičko donošenje odluka; obrazovna politika; školsko vođenje; sudjelovanje

Hrčak ID:

193871

URI

https://hrcak.srce.hr/193871

Datum izdavanja:

30.6.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.684 *