hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.15 No.6 (86) Prosinac 2006.

Izvorni znanstveni članak

ULOGA AUTOMATSKIH MISLI, NAVIKA UČENJA I ISPITNE ANKSIOZNOSTI U OBJAŠNJENJU ŠKOLSKOG USPJEHA I ZADOVOLJSTVA UČENIKA

Ivanka ŽIVČIĆ-BEĆIREVIĆ
Željko RAČKI

Puni tekst: hrvatski, pdf (168 KB) str. 987-1004 preuzimanja: 1.326* citiraj
APA 6th Edition
ŽIVČIĆ-BEĆIREVIĆ, I. i RAČKI, Ž. (2006). ULOGA AUTOMATSKIH MISLI, NAVIKA UČENJA I ISPITNE ANKSIOZNOSTI U OBJAŠNJENJU ŠKOLSKOG USPJEHA I ZADOVOLJSTVA UČENIKA. Društvena istraživanja, 15 (6 (86)), 987-1004. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/18346
MLA 8th Edition
ŽIVČIĆ-BEĆIREVIĆ, Ivanka i Željko RAČKI. "ULOGA AUTOMATSKIH MISLI, NAVIKA UČENJA I ISPITNE ANKSIOZNOSTI U OBJAŠNJENJU ŠKOLSKOG USPJEHA I ZADOVOLJSTVA UČENIKA." Društvena istraživanja, vol. 15, br. 6 (86), 2006, str. 987-1004. https://hrcak.srce.hr/18346. Citirano 23.09.2018.
Chicago 17th Edition
ŽIVČIĆ-BEĆIREVIĆ, Ivanka i Željko RAČKI. "ULOGA AUTOMATSKIH MISLI, NAVIKA UČENJA I ISPITNE ANKSIOZNOSTI U OBJAŠNJENJU ŠKOLSKOG USPJEHA I ZADOVOLJSTVA UČENIKA." Društvena istraživanja 15, br. 6 (86) (2006): 987-1004. https://hrcak.srce.hr/18346
Harvard
ŽIVČIĆ-BEĆIREVIĆ, I., i RAČKI, Ž. (2006). 'ULOGA AUTOMATSKIH MISLI, NAVIKA UČENJA I ISPITNE ANKSIOZNOSTI U OBJAŠNJENJU ŠKOLSKOG USPJEHA I ZADOVOLJSTVA UČENIKA', Društvena istraživanja, 15(6 (86)), str. 987-1004. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/18346 (Datum pristupa: 23.09.2018.)
Vancouver
ŽIVČIĆ-BEĆIREVIĆ I, RAČKI Ž. ULOGA AUTOMATSKIH MISLI, NAVIKA UČENJA I ISPITNE ANKSIOZNOSTI U OBJAŠNJENJU ŠKOLSKOG USPJEHA I ZADOVOLJSTVA UČENIKA. Društvena istraživanja [Internet]. 31.12.2006. [pristupljeno 23.09.2018.];15(6 (86)):987-1004. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/18346
IEEE
I. ŽIVČIĆ-BEĆIREVIĆ i Ž. RAČKI, "ULOGA AUTOMATSKIH MISLI, NAVIKA UČENJA I ISPITNE ANKSIOZNOSTI U OBJAŠNJENJU ŠKOLSKOG USPJEHA I ZADOVOLJSTVA UČENIKA", Društvena istraživanja, vol.15, br. 6 (86), str. 987-1004, prosinac 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/18346. [Citirano: 23.09.2018.]

Sažetak
Ispitivanjem su se željele provjeriti razvojne razlike u ulozi
automatskih misli u objašnjenju školskog uspjeha kod djece.
Primijenjena je ranije konstruirana skala za procjenu automatskih
misli pri učenju. Osim automatskih misli pri učenju, učenici su
procjenjivali ispitnu anksioznost, kao i svoje navike učenja. Sva tri
tipa negativnih misli, ali ne i pozitivne automatske misli, pokazale
su se značajnim prediktorom školskog uspjeha, dok su pozitivne
misli, kao i negativne misli koje odražavaju strah od neuspjeha i
strah od razočaranja roditelja, značajni prediktori zadovoljstva
učenika. Kognitivna ispitna anksioznost značajan je negativni, a
fiziološka značajan pozitivni prediktor školskog uspjeha kod svih
učenika. Djevojčice imaju značajno više negativnih misli koje
opisuju strah od neuspjeha u odnosu na dječake, što se kod njih
odražava i u jače izraženoj ispitnoj anksioznosti. One ulažu više
napora u učenje i postižu bolji uspjeh, ali su manje zadovoljne
svojim školskim dostignućima od dječaka. Premda nema dobne
razlike u učestalosti pozitivnih misli, stariji učenici imaju više
negativnih misli od mlađih, kao i jače izraženu ispitnu
anksioznost.

Ključne riječi
automatske misli; ispitna anksioznost; školski uspjeh

Hrčak ID: 18346

URI
https://hrcak.srce.hr/18346

[engleski] [njemački]

Posjeta: 2.895 *