Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Analiza ponašanja potrošača s obzirom na njihovu sklonost prema promociji u hipermarketu u Hrvatskoj

Ivan-Damir Anić
Sonja Radas


Puni tekst: hrvatski pdf 85 Kb

str. 62-81

preuzimanja: 1.186

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 356 Kb

str. 62-81

preuzimanja: 2.426

citiraj


Sažetak

Ovaj rad istražuje vezu između ponašanja potrošača i njihove sklonosti prema kupovini na promociji. Model je testiran na temelju podataka prikupljenih anketnim upitnikom. Anketiranje je provedeno u hipermarketu jednog velikog trgovačkog lanca u Hrvatskoj. Deskriptivna statistika i analiza varijance (ANOVA) koristili su se prilikom testiranja modela. Općenito govoreći, rezultati potvrđuju očekivane veze između varijabli u modelu. Veću sklonost kupovini na promociji pokazali su kupci koji su planirali kupiti barem jedan od promoviranih proizvoda (izuzev reklamiranih proizvoda i degustacija), kupci koji su tražili takav proizvod unutar prodavaonice i kupci koji su kupili barem jedan promovirani proizvod (izuzev proizvoda izloženih na displayu). Suprotno očekivanom, veću sklonost prema kupovini na promociji pokazali su kupci koji su lojalniji hipermarketu u odnosu na manje lojalne kupce. Primjenom ovog modela trgovci na malo mogu na razini prodavaonice, ovisno o sklonosti potrošača prema kupovini na promociji, analizirati zanimanje kupaca za promotivne aktivnosti, predvidjeti ostvarenu potrošnju i bolje planirati promocijske aktivnosti, kao čimbenik za stjecanje konkurentskih prednosti na tržištu.

Ključne riječi

hipermarket; sklonost prema promociji; promocija unutar prodavaonice; planiranje; kupovina proizvoda na promociji; traženje promotivnih proizvoda; kupovina promoviranih proizvoda; lojalnost prodavaonici

Hrčak ID:

18349

URI

https://hrcak.srce.hr/18349

Datum izdavanja:

10.1.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.286 *