hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

DOBNE I SPOLNE RAZLIKE U NEKIM VIDOVIMA METAKOGNICIJE I RAZUMIJEVANJA PRI ČITANJU

Svjetlana KOLIĆ-VEHOVEC
Igor BAJŠANSKI

Puni tekst: hrvatski, pdf (3 MB) str. 1005-1027 preuzimanja: 848* citiraj
APA 6th Edition
KOLIĆ-VEHOVEC, S. i BAJŠANSKI, I. (2006). DOBNE I SPOLNE RAZLIKE U NEKIM VIDOVIMA METAKOGNICIJE I RAZUMIJEVANJA PRI ČITANJU. Društvena istraživanja, 15 (6 (86)), 1005-1027. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/18350
MLA 8th Edition
KOLIĆ-VEHOVEC, Svjetlana i Igor BAJŠANSKI. "DOBNE I SPOLNE RAZLIKE U NEKIM VIDOVIMA METAKOGNICIJE I RAZUMIJEVANJA PRI ČITANJU." Društvena istraživanja, vol. 15, br. 6 (86), 2006, str. 1005-1027. https://hrcak.srce.hr/18350. Citirano 17.10.2019.
Chicago 17th Edition
KOLIĆ-VEHOVEC, Svjetlana i Igor BAJŠANSKI. "DOBNE I SPOLNE RAZLIKE U NEKIM VIDOVIMA METAKOGNICIJE I RAZUMIJEVANJA PRI ČITANJU." Društvena istraživanja 15, br. 6 (86) (2006): 1005-1027. https://hrcak.srce.hr/18350
Harvard
KOLIĆ-VEHOVEC, S., i BAJŠANSKI, I. (2006). 'DOBNE I SPOLNE RAZLIKE U NEKIM VIDOVIMA METAKOGNICIJE I RAZUMIJEVANJA PRI ČITANJU', Društvena istraživanja, 15(6 (86)), str. 1005-1027. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/18350 (Datum pristupa: 17.10.2019.)
Vancouver
KOLIĆ-VEHOVEC S, BAJŠANSKI I. DOBNE I SPOLNE RAZLIKE U NEKIM VIDOVIMA METAKOGNICIJE I RAZUMIJEVANJA PRI ČITANJU. Društvena istraživanja [Internet]. 2006 [pristupljeno 17.10.2019.];15(6 (86)):1005-1027. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/18350
IEEE
S. KOLIĆ-VEHOVEC i I. BAJŠANSKI, "DOBNE I SPOLNE RAZLIKE U NEKIM VIDOVIMA METAKOGNICIJE I RAZUMIJEVANJA PRI ČITANJU", Društvena istraživanja, vol.15, br. 6 (86), str. 1005-1027, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/18350. [Citirano: 17.10.2019.]

Sažetak
Cilj je ovoga rada bio ispitati dobne i spolne razlike u
nadgledanju razumijevanja, percipiranoj upotrebi strategija
čitanja i razumijevanju pročitanog te u njihovoj međusobnoj
povezanosti. Istraživanje je provedeno na učenicima petoga i
osmoga razreda osnovne škole te na učenicima trećega
razreda srednje škole. Uz ispitivanje razumijevanja pri
čitanju, primijenjene su dvije mjere nadgledanja
razumijevanja tijekom čitanja te Upitnik strategijskoga čitanja
kao mjera samoprocjene upotrebe strategija tijekom čitanja.
I razumijevanje pročitanoga i nadgledanje razumijevanja
pokazuju sustavan porast s dobi. Kod zadatka razumijevanja
teksta učenice postižu bolje rezultate od učenika u sve tri
dobne skupine, dok kod zadataka nadgledanja učenice
postižu bolje rezultate od učenika u petom i osmom razredu,
a u trećem razredu srednje škole nema razlike. Percipirana
upotreba strategija čitanja pokazuje pad između petoga i
osmoga razreda osnovne škole, što se pripisuje
neadekvatnoj sposobnosti samoprocjene i primjene strategija
čitanja učenika petih razreda. Kod učenika petih i osmih
razreda obje mjere nadgledanja razumijevanja bile su
značajni prediktori razumijevanja, dok je kod učenika trećih
razreda srednje škole značajan prediktor i samoprocjena
upotrebe strategija čitanja.

Ključne riječi
metakognicija; nadgledanje razumijevanja; strategije čitanja; razumijevanje pri čitanju

Hrčak ID: 18350

URI
https://hrcak.srce.hr/18350

[engleski] [njemački]

Posjeta: 2.003 *