Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu

Ivan-Damir Anić
Sonja Radas


Puni tekst: hrvatski pdf 67 Kb

str. 26-45

preuzimanja: 688

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 141 Kb

str. 26-45

preuzimanja: 4.642

citiraj


Sažetak

Ovaj članak istražuje utjecaj vrste kupovina na zanimanje kupaca za promotivne aktivnosti, kupovinu promoviranih proizvoda i neplaniranu potrošnju unutar prodavaonice. Primjenom ovog modela maloprodavači mogu na razini prodavaonice analizirati zanimanje kupaca za promotivne aktivnosti i predvidjeti ostvarenu potrošnju za pojedinu vrstu kupovine i vrstu promocije. Podaci za analizu prikupljeni su anketom provedenom u hipermarketu velikog trgovačkog lanca u Hrvatskoj. U testiranju modela korištene su različite metode deskriptivne statistike, uključujući cross tabulation analizu i analizu varijance. Rezultati analize pokazuju da vrsta kupovina (bilo da se radi o velikoj ili maloj kupovini) može objasniti razlike u ukupnoj potrošnji kupaca, neplaniranoj potrošnji i kupovini promoviranih proizvoda. Za razliku od malih kupovina, kod velikih kupovina potrošači su kupili veći broj proizvoda i veća je bila potrošnja u HRK. U odnosu na male kupovine kod velikih kupovina veći je postotak kupaca koji su potrošili više od planiranog i kupili barem jedan od promoviranih proizvoda. Suprotno očekivanju, rezultati istraživanja pokazuju da je, bez obzira na vrstu kupovina, zanimanje kupaca za promotivne aktivnosti u ovoj prodavaonici bilo malo i to kod svih analiziranih vrsta promotivnih aktivnosti.

Ključne riječi

hipermarket; vrsta kupovine; promocija unutar prodavaonice; neplanirane kupovine

Hrčak ID:

18362

URI

https://hrcak.srce.hr/18362

Datum izdavanja:

10.7.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.002 *