Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v19i4.2412

Hoće li preživjeti? Nacionalni jezik i internacionalizacija visokoga obrazovanja u Sloveniji

Monika Kalin Golob ; Faculty of Social Sciences, University of Ljubljana
Gaja Červ ; Waldorf School of Ljubljana
Marko Stabej ; Faculty of Arts, University of Ljubljana
Mojca Stritar Kučuk ; Independent researcer
Samo Kropivnik ; Faculty of Social Sciences, University of Ljubljana


Puni tekst: hrvatski pdf 333 Kb

str. 1059-1104

preuzimanja: 225

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 333 Kb

str. 1059-1104

preuzimanja: 262

citiraj


Sažetak

„Nedoumice“ između višejezičnosti u teoriji i engleskoga kao lingue france u praksi tiču se poslijebolonjskoga europskoga visokog obrazovanja u cjelini. Ovaj rad prikazuje primjer Slovenije putem analize sličnih izazova prisutnih u slovenskoj (visokoobrazovnoj) jezičnoj politici. Stanje se stvari sagledava s aspekta prihvaćanja statusa slovenskoga jezika kao službenoga jezika Republike Slovenije, kao i prihvaćanja potrebe za većom uključenosti stranih studenata i nastavnika i daljnjeg unapređenja kvalitete visokoga obrazovanja. U radu se predstavljaju rezultati ispitivanja koja su provedena u listopadu 2012. godine među najvažnijim dionicima slovenskoga visokog obrazovanja s ciljem istraživanja stajališta o uporabi jezika poučavanja u visokome obrazovanje. Rezultati su analizirani s pogledom na izraženo stajalište u vezi s uporabom jezika u visokome obrazovanju, što je dovelo do uspostavljanja triju skupina mišljenja unutar uzorka studenata i nastavnika Sveučilišta u Ljubljani. Na temelju analize dostupnih izvora, rasprava, mišljenja, ispitivanja i intervjua donose se određene preporuke o regulaciji uporabe jezika u visokome obrazovanju u Sloveniji.

Ključne riječi

visoko obrazovanje; internacionalizacija; jezična politika; slovenska sveučilišna politika

Hrčak ID:

193780

URI

https://hrcak.srce.hr/193780

Datum izdavanja:

29.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.121 *