Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ODNOS RAZLIČITIH OBLIKA UČENJA U CJELOŽIVOTNOM OBRAZOVANJU NASTAVNIKA

Ana Marija Rogić ; Sveučilište u Zadru, Odjel za pedagogiju, Zadar, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 375 Kb

str. 13-24

preuzimanja: 884

citiraj


Sažetak

Cjeloživotno obrazovanje općeprihvaćen je pojam suvremene obrazovne politike. U provedenom istraživanju polazi se od pretpostavke da su se njegovom operacionalizacijom i razvojem informacijsko-komunikacijske tehnologije iskristalizirali njegovi brojni oblici učenja koje je u sustavima obrazovanja i trajnog profesionalnog razvoja potrebno stalno osvještavati. Ako prilikom priprema za rad s učenicima nastavnikova ideja vodilja treba biti cjeloživotno obrazovanje, onda je pitanje u kojoj mjeri nastavnik, kao onaj koji neposredno na nastavnim satima provodi obrazovnu politiku, osvještava i koristi se pojedinim oblicima cjeloživotnog obrazovanja. U istraživanju neki od njih stavljeni su u suodnos iz čega proizlazi rezultat prema kojem kod ispitanika prevladava formalno i neformalno učenje, dok informalno učenje uglavnom korelira sa samoupravljanim i refleksivnim učenjem. Dobiveni rezultati potiču na daljnja ispitivanja navika učenja nastavnika, jer je polazišno stajalište da, svakodnevno provodeći vrijeme s nastavnicima, učenici manje ili više svjesno usvajaju njihove pristupe naspram učenju i radu.

Ključne riječi

formalno učenje; informalno učenje; nastavnik; refleksivno učenje; samoupravljano učenje

Hrčak ID:

195130

URI

https://hrcak.srce.hr/195130

Datum izdavanja:

18.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.722 *