Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Uloga i važnost izvanučioničnog učenja i terenske nastave u obrazovanju učitelja razredne nastave

Irella Bogut ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Osijek, Hrvatska
Željko Popović ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Osijek, Hrvatska
Alma Mikuška ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Odjel za biologiju, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 18.065 Kb

str. 127-132

preuzimanja: 678

citiraj


Sažetak

Važnost izvanučioničke i terenske nastave u biologiji dobro je poznata i nalazi se u programu studija za nastavnike biologije. Vrijednosti iskustvenog učenja u neposrednoj prirodi kako za učenike tako i za nastavnike prikazana je u brojnim dosadašnjim istraživanjima. Promatranja okoliša i promjena u prirodi, kao i praktična istraživanja tijekom terenskog rada, ključni su i za studente učiteljskog studija Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti kako bi bilje razumijevali prirodne pojave i postali svjesni utjecaja čovjeka na prirodu. Obrazovanje učitelja osnovnih škola za izvanučioničku nastavu vrlo je važno u današnjem društvu kada su djeca više usmjerena na aktivnosti u zatvorenom prostoru, uglavnom zbog razvoja tehnologije (televizije, video igara i interneta). Naša dosadašnja istraživanja pokazala su da učenici i učitelji u osnovnim školama imaju skromno znanje o čestim biljnim i životinjskim vrstama, pa čak i onima iz vlastitog okruženja. Nema opsežnijih istraživanja o načinu provođenja i opsegu izvođenja terenskog rada u nastavi prirodoslovlja na studijima za obrazovanje učitelja razredne nastave u Hrvatskoj. U ovom radu smo usporedili postojeće planove i programe studija za učitelje osnovnih škola u Hrvatskoj, i predstavili plan za kompleksnije istraživanje ove važne teme u obrazovanju učitelja. Prikazali smo i neka vlastita iskustva u organiziranju terenske nastave iz prirodoslovlja za studente učiteljskog studija Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku.


Ključne riječi

izvanučionička nastava; terenska nastava; biologija; učitelji razredne nastave

Hrčak ID:

195185

URI

https://hrcak.srce.hr/195185

Datum izdavanja:

18.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.450 *