Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

POVIJEST I BUDUĆNOST PRODAVAONICA

Nikolina Pleša Puljić orcid id orcid.org/0000-0002-6986-6393 ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici
Martina Celić
Mihael Puljić orcid id orcid.org/0000-0001-8774-5432 ; Hrvatsko katoličko sveučilište


Puni tekst: hrvatski pdf 434 Kb

str. 38-47

preuzimanja: 4.668

citiraj


Sažetak

Prvi oblik prodavaonice djelovao je po principu razmjene dobara, no pojavom novca i novih potreba potrošača ljudi su stvorili stalna mjesta robne razmjene te ih danas smatramo prvim prodavaonicama. Daljnji razvoj prodavaonica u veli-koj je mjeri ovisan o tehnološkim dostignućima, dok se najveći napredak može primjetiti u komunikacijsko-informacijskoj tehnologiji. Na razvoj prodavaonica utjecali su brojni čimbenici, kao što je pojava novca, trgovačkih centara, e-trgovina, e-novca, virtualne trgovine, pametnih telefona i neizostavna RFID-tehnologija. RFID-tehnologija te-mljena na bežičnoj razmjeni podataka pospješuje vođenje evidencije proizvoda u skladištu, skeniranje proizvoda prili-kom kupnje te njegovu naplatu. Ovim radom prikazuje se kronološki razvoj prodavaonica, čimbenici koji su utjecali na razvoj te predviđanja budućih prodavaonica i njihovih novih oblika informacijsko komunikacijskih tehnologija.

Ključne riječi

razvoj trgovine; virtualna trgovina; e – trgovina; RFID tehnologija u maloprodaji

Hrčak ID:

195829

URI

https://hrcak.srce.hr/195829

Datum izdavanja:

7.3.2018.

Posjeta: 6.178 *