hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Strateški menadžment u uvjetima globalizacije poslovanja

Davor perkov   ORCID icon orcid.org/0000-0001-5426-443X ; Libertas međunarodno sveučilište
Ninoslav Gregurić-Bajza
Matej Perkov

Puni tekst: hrvatski, pdf (163 KB) str. 81-94 preuzimanja: 1.073* citiraj
APA 6th Edition
perkov, D., Gregurić-Bajza, N. i Perkov, M. (2018). Strateški menadžment u uvjetima globalizacije poslovanja. Zbornik sveučilišta Libertas, 3 (3), 81-94. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/195844
MLA 8th Edition
perkov, Davor, et al. "Strateški menadžment u uvjetima globalizacije poslovanja." Zbornik sveučilišta Libertas, vol. 3, br. 3, 2018, str. 81-94. https://hrcak.srce.hr/195844. Citirano 23.06.2021.
Chicago 17th Edition
perkov, Davor, Ninoslav Gregurić-Bajza i Matej Perkov. "Strateški menadžment u uvjetima globalizacije poslovanja." Zbornik sveučilišta Libertas 3, br. 3 (2018): 81-94. https://hrcak.srce.hr/195844
Harvard
perkov, D., Gregurić-Bajza, N., i Perkov, M. (2018). 'Strateški menadžment u uvjetima globalizacije poslovanja', Zbornik sveučilišta Libertas, 3(3), str. 81-94. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/195844 (Datum pristupa: 23.06.2021.)
Vancouver
perkov D, Gregurić-Bajza N, Perkov M. Strateški menadžment u uvjetima globalizacije poslovanja. Zbornik sveučilišta Libertas [Internet]. 2018 [pristupljeno 23.06.2021.];3(3):81-94. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/195844
IEEE
D. perkov, N. Gregurić-Bajza i M. Perkov, "Strateški menadžment u uvjetima globalizacije poslovanja", Zbornik sveučilišta Libertas, vol.3, br. 3, str. 81-94, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/195844. [Citirano: 23.06.2021.]

Sažetak
U ovome radu se analiziraju teorijske postavke globalizacije i globalnog strateškog menadžmenta,
te načini kako internacionalna ili globalna strategija rasta poslovnih organizacija
utječe na tržišnu poziciju, odnosno na neutraliziranje rizika koji proizlaze iz takvih ključnih
odluka. Brojne promjene u različitim područjima, a posebice u ekonomiji zadnjih desetljeća,
u izravnoj su povezanosti s procesom globalizacije. Uslijed tih promjena, poslovne
organizacije su prisiljene internacionalizirati svoje aktivnosti jer oslanjanjem samo na domaće
tržište dolazi u pitanje i puki opstanak. Pri pokušaju stvaranja vrijednosti iz međunarodnog
poslovanja, valja uvažiti paradigmu da je globalno poslovno okruženje definirano
razlikama koje donose granice nacionalnih država. U tom smislu, postoje diferencirane
varijable između internacionalne strategije i globalne strategije što se u ovome radu može
uočiti i iz obrađenih primjera japanske Toyote i švedske kompanije IKEA. Globalni strateški
menadžment jeproces oblikovanja koherentne, koordinirane, integrirane i unificirane
strategije kojom poslovna organizacija globalizira svoje strateško ponašanje u različitim
zemljama standardizacijom ponude, konfiguracijom i koordinacijom aktivnosti i integracijom
kompetitivnih poslovnih poteza. Cilj ovoga rada je istražiti pojam, značenje, osobitosti,
pojavne oblike i multidimenzionalne utjecaje globalnog strateškog menadžmenta na
poslovne organizacije i ekonomske zakonitosti koje posljedično ubrzano mijenjaju svoje
značenje i sadržaj. Istraživačka hipoteza je da uspjeh globalne razvojne strategije poslovne
organizacije zavisi o stupnju uvažavanja regionalnih specifičnosti, te političkih, kulturnih,
društvenih i ekonomskih razlika između pojedinih zemalja.

Ključne riječi
strategija; globalni strateški menadžment; internacionalna i globalna strategija; Toyota; IKEA

Hrčak ID: 195844

URI
https://hrcak.srce.hr/195844

Posjeta: 1.634 *