Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Modernizacija uprave i arhivska služba u Republici Hrvatskoj

Josip Kolanović ; Hrvatski državni arhiv


Puni tekst: hrvatski pdf 1.426 Kb

str. 567-589

preuzimanja: 355

citiraj


Sažetak

Polazeći od modernizacije uprave u 18. st., što je tražilo i modernizaciju
uredskoga poslovanja, u članku se iznose teorijske i praktičke pretpostavke za modernizaciju suvremenoga records management. Podrobno se analizira postojeće stanje upravljanja dokumentima u Hrvatskoj i daju prijedlozi za poboljšanje upravljanja dokumentima, posebno u elektroničkome okruženju. Osobit naglasak stavljen je na izradu nove uredbe o uredskome poslovanju usklađene s međunarodnim normama, na izradu novoga klasifikacijskoga/razredbenoga nacrta te na školovanje djelatnika za rad u pisarnicama
i pismohranama. U radu se predlaže i stvaranje jedinstvenoga upravnoga tijela, izravno podređenog Vladi, koje bi usklađivalo i normiralo cijeli proces od stvaranja dokumenta do njegova korištenja u istraživačke svrhe.
Bez uvođenja modernoga records management prilagođenog elektroničkom okruženju nije moguća ni modernizacija uprave koja će biti djelotvorna,transparentna i demokratična.

Ključne riječi

uredsko poslovanje; upravljanje dokumentima (records management); arhivi, klasifikacija/razredba u uredskom poslovanju; elektronička uprava

Hrčak ID:

197680

URI

https://hrcak.srce.hr/197680

Datum izdavanja:

8.11.2002.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 865 *