Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.3935/rsp.v25i1.1461

Poduzetnička orijentacija školskih ravnatelja i ravnateljstvo u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini: psihološke, obrazovne i socijalne perspektive

Nikša Alfirević orcid id orcid.org/0000-0002-2130-982X ; Ekonomski fakultet Split
Dijana Vican ; Sveučilište u Zadru
Jurica Pavičić ; Ekonomski fakultet Zagreb
Saša Petković orcid id orcid.org/0000-0001-7354-5931 ; Univerzitet u Banja Luci, Ekonomski fakultet


Puni tekst: hrvatski PDF 743 Kb

str. 85-96

preuzimanja: 398

citiraj


Sažetak

Uključenost obrazovnih institucija u poduzetništvo, na razini osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja, do sada se nije sistematično proučavala u znanstvenoj literaturi, iako se decentralizacija i autonomija odgojno-obrazovnih ustanova naglašava kao značajan dio obrazovne politike, još od 1980-ih. U ovom se radu iznose rezultati empirijske analize poduzetničke orijentacije škola u Hrvatskoj te Bosni i Hercegovini, kao i njihovih ravnatelja/ica. Djelovanje poduzetničke orijentacije utvrđuje se u odnosu na osobno zadovoljstvo ravnatelja/ica poslom, percipirani doprinos društvu i društvenu ulogu ravnateljskog posla. Rezultati istraživanja pokazuju da su poduzetnička orijentacija škola i ravnatelja/ica u Hrvatskoj i BiH usko povezani. Poduzetni ravnatelji/ce su i zadovoljniji sa svojim poslom te osjećaju višu razinu doprinosa društvu. Međutim, isto se ne odnosi i na njihov percipirani društveni status, što bi se moglo pripisati intrinzičnoj motivaciji, pri čemu takav zaključak treba potvrditi budućim istraživanjima. Rezultati ovog rada pokazuju da se poduzetnička orijentacija škola i ravnatelja/ica može smatrati korisnim deskriptorima individualnog i institucionalnog ponašanja u obrazovnim sustavima u jugoistočnoj Europi.

Ključne riječi

školski ravnatelji(ce); poduzetnička orijentacija; Hrvatska; BiH

Hrčak ID:

197938

URI

https://hrcak.srce.hr/197938

Datum izdavanja:

28.3.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.127 *