Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32728/studpol/2017.06.01.01

STRATEGIJE ODGOJITELJICE U FACILITIRANJU SOCIJALNIH INTERAKCIJA DJECE U VRTIĆU

Vlatka Družinec ; Filozofski fakultet u Rijeci, Sveučilište u Rijeci
Doris Velan ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli


Puni tekst: hrvatski pdf 304 Kb

str. 4-26

preuzimanja: 3.861

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 304 Kb

str. 27-28

preuzimanja: 422

citiraj

Puni tekst: talijanski pdf 304 Kb

str. 26-27

preuzimanja: 313

citiraj


Sažetak

Od najranijih dana života djeca u obitelji usvajaju socijalne
vještine potrebne za djelotvornu socijalnu interakciju, a odgojitelji u vrtiću
organiziraju programske aktivnosti, stvaraju poticajno i ugodno ozračje za
njihovo učenje i uvježbavanje. Odgojno-obrazovnim strategijama odgojitelj
potiče socijalne interakcije djece u vrtiću i svojim vlastitim karakteristikama
ponašanja pruža model za razvoj njihovih socijalnih vještina.
Cilj je istraživanja utvrditi kojim se strategijama koristi odgojiteljica
u facilitiranju socijalnih interakcija djece u vrtiću. Istraživanje je provedeno
tijekom veljače, ožujka, travnja i svibnja 2017. godine, na uzorku od
jedne odgojiteljice u Dječjem vrtiću „Olga Ban“ u Pazinu. U istraživanju
su korištena dva mjerna instrumenta: Protokol nesudioničkog opažanja,
izrađen za potrebe ovoga istraživanja kojim su se evidentirale strategije
odgojiteljice i Polustruktuirani upitnik za refleksiju odgojiteljice. Sukladno
dogovoru s odgojiteljicom, promatrač je boravio u odgojno-obrazovnoj
skupini dvadesetak puta i u tri različite vremenske točke trajanja pet
minuta: 8:35 (vrijeme doručka), 9:20 (vrijeme jutarnjega kruga), 10:05
(podjela materijala i aktivnosti) opažao i bilježio strategije odgojiteljice.
Nakon obrade podataka iz protokola praćenja ponašanja odgojiteljice
i interpretacije, proveden je razgovor s odgojiteljicom čije je ponašanje
opažano s ciljem njezine refleksije na dobivene rezultate.
Rezultati istraživanja pokazuju da odgojiteljica u većini situacija
razgovara s djecom koja su u sukobu, ne kažnjava, daje prijedloge u
socijalnim interakcijama, a ne naredbe, postavlja pitanja sa zanimanjem za
dječje mišljenje, uvažava dječje zamisli i potiče djecu na izražavanje svojih
želja, potiče djecu na suradnju i predlaže rečenice za poticanje suradnje,
osigurava alternativu tužakanju, potiče djecu na strpljenje, potiče altruizam
i empatiju, potiče alternativne interpretacije tuđega ponašanja, potiče
djecu da postavljaju pitanja i koristi se uljudnim frazama u razgovoru s
djecom. Tijekom refleksije odgojiteljica je iskazala zadovoljstvo korištenim
metodama i istaknula dobrobit istraživanja za daljnji rad i planiranje
aktivnosti.

Ključne riječi

odgojitelj; strategija; socijalna interakcija; socijalne; vještine

Hrčak ID:

198490

URI

https://hrcak.srce.hr/198490

Datum izdavanja:

28.3.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski talijanski

Posjeta: 6.075 *