Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

EKONOMSKI UČINCI UVOĐENJA TURISTIČKIH KUPOVNICA (VAUČERA)

Sanja Blažević Burić ; Fakultet ekonomije i turizma "Dr Mijo Mirković" Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, Pula, Hrvatska
Jelena Srdić ; Fakultet ekonomije i turizma "Dr Mijo Mirković" Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, Pula, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 461 Kb

str. 7-22

preuzimanja: 603

citiraj


Sažetak

Temeljni cilj ovoga rada je usporediti projekte turističkih kupovnica (vaučera) odabranih zemalja, te istražiti njihove pozitivne i negativne aspekte. Turistički vaučeri, u smislu u kojemu ih analiziramo u ovome radu, predstavljaju nacionalni model poticanja korištenja turističkih proizvoda i usluga pod određenim, unaprijed defi niranim, uvjetima za specifične korisnike. Vaučeri spadaju pod nenadnične koristi koje, osim što ih država može nuditi odabranim korisnicima, i poslodavci mogu nuditi svojim zaposlenicima, te pritom mogu poprimati različite oblike, imati različitu svrhu i različite pretpostavke za korištenje. U radu analiziramo turistička kretanja u Hrvatskoj, Mađarskoj i Srbiji od siječnja 2012. do srpnja 2017. godine, nakon čega uspoređujemo dva aktivna projekta turističkih vaučera u Mađarskoj i Srbiji s potencijalnim projektom uvođenja vaučera u Hrvatskoj. Naš temeljni zaključak jest da turistički vaučer, kao nacionalni turistički program, može potaknuti mnogobrojne gospodarske koristi. No ne smiju se zanemariti potencijalni negativni utjecaji koji su također prikazani u ovome radu. Uvođenje turističkih vaučera razmatra se i u kontekstu socijalnoga turizma s obzirom da mnoge zemlje uključuju ranjive skupine (poput umirovljenika ili nezaposlenih) kao korisnike turističkih vaučera.

Ključne riječi

turistička kupovnica (vaučer); Hrvatska; Mađarska; Srbija; socijalni turizam

Hrčak ID:

198532

URI

https://hrcak.srce.hr/198532

Datum izdavanja:

13.4.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.376 *