Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v20i1.2632

Socijalni pedagozi: istraživanje digitalne kompetencije iz perspektive spolnih razlika

Marcos Cabezas González orcid id orcid.org/0000-0002-3743-5839 ; University of Salamanca, Faculty of Education
Sonia Casillas Martín ; University of Salamanca, Faculty of Education


Puni tekst: engleski pdf 325 Kb

str. 11-42

preuzimanja: 281

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 325 Kb

str. 11-42

preuzimanja: 469

citiraj


Sažetak

Digitalna kompetencija trebala bi kao osnovna vještina imati ključno mjesto u profesionalnom razvoju socijalnih pedagoga. Istraživački projekt predstavljen u ovom radu ima dva cilja: provesti dijagnostičku samoprocjenu studenata Preddiplomskog studija socijalne pedagogije na Sveučilištu u Salamanki (Španjolska) i provjeriti utječe li varijabla spola na rezultate. Primijenjena je ex post facto kvantitativna metoda, a podaci su prikupljeni na temelju online-upitnika. Analiza je deskriptivna, inferencijska i korelacijska, a aritmetičke sredine uspoređene su studentovim t-testom. Rezultati pokazuju da studenti većinom nedovoljno poznaju informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT), a u pogledu korištenja IKT-a vrijednosti su u rangu zadovoljavajuće ocjene. Studenti pokazuju veoma pozitivan stav prema informacijskim i komunikacijskim tehnologijama. Rezultati također pokazuju da među budućim socijalnim pedagozima muškarci imaju bolje rezultate od žena u pogledu poznavanja i primjene, a žene pokazuju bolje rezultate u stavu prema IKT-u. Dokazan je pozitivan odnos između poznavanja i primjene IKT-a, kao i između primjene i stava prema IKT-u, a korelacija između poznavanja i stava nije utvrđena.

Ključne riječi

informacijske i komunikacijske tehnologije; društvene varijable; socijalna pedagogija; inicijalno obrazovanje

Hrčak ID:

199589

URI

https://hrcak.srce.hr/199589

Datum izdavanja:

30.3.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.703 *