Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.15516/cje.v20i1.2460

Analiza metaforičkih percepcija pojma učenja kod učenika u osnovnoj školi

Huseyin Anilan ; Eskisehir Osmangazi University, Faculty of Education, Department of Elementary Education


Puni tekst: hrvatski pdf 293 Kb

str. 291-328

preuzimanja: 227

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 293 Kb

str. 291-328

preuzimanja: 273

citiraj


Sažetak

Cilj ovoga istraživanja bio je ustanoviti kojim se metaforama koriste učenici trećega, četvrtoga i petoga razreda osnovne škole koje su vezane uz pojam učenje. Ovo je istraživanje kvalitativnoga karaktera, a provedeno je koristeći se interpretacijskim pristupom. U istraživanju je sudjelovalo 218 učenika, a s obzirom na to da su 83 upitnika nevažeća iz raznih razloga, analizi je podvrgnuto 135 učeničkih upitnika. Podatci su prikupljeni koristeći se anketom s tvrdnjama otvorenoga tipa poput: „Učenje je poput…… jer …….“. Tehnikom analize sadržaja mogli smo analizirati podatke. Podatci su analizirani u sljedeća četiri koraka: 1) kodiranje i eliminacija; 2) kategoriziranje; 3) valjanost i pouzdanost; 4) interpretacija rezultata. Analiza podataka pokazala je da su učenici u osnovnoj školi iskazali ukupno 86 metafora koje su bile povezane s pojmom učenje, a te su metafore svrstane u dvanaest kategorija: metafore učenika trećega razreda u 6 kategorija, metafore učenika četvrtoga razreda u 10 kategorija, metafore učenika petoga razreda u 11 kategorija. Sve kategorije izuzev jedne sadržavale su pozitivnu percepciju o učenju. Shodno tome, možemo reći da učenici trećega, četvrtoga i petoga razreda uglavnom imaju pozitivnu percepciju o učenju.

Ključne riječi

interpretacijski pristup kvalitativnom istraživanju; metafora; učenje

Hrčak ID:

199593

URI

https://hrcak.srce.hr/199593

Datum izdavanja:

30.3.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.236 *