hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Poticaj razmišljanju o Bolonjskom procesu

Dražen Barković ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (604 KB) str. 5-12 preuzimanja: 94* citiraj
APA 6th Edition
Barković, D. (2007). Poticaj razmišljanju o Bolonjskom procesu. Ekonomski vjesnik, XX (1-2), 5-12. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/199683
MLA 8th Edition
Barković, Dražen. "Poticaj razmišljanju o Bolonjskom procesu." Ekonomski vjesnik, vol. XX, br. 1-2, 2007, str. 5-12. https://hrcak.srce.hr/199683. Citirano 29.10.2020.
Chicago 17th Edition
Barković, Dražen. "Poticaj razmišljanju o Bolonjskom procesu." Ekonomski vjesnik XX, br. 1-2 (2007): 5-12. https://hrcak.srce.hr/199683
Harvard
Barković, D. (2007). 'Poticaj razmišljanju o Bolonjskom procesu', Ekonomski vjesnik, XX(1-2), str. 5-12. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/199683 (Datum pristupa: 29.10.2020.)
Vancouver
Barković D. Poticaj razmišljanju o Bolonjskom procesu. Ekonomski vjesnik [Internet]. 2007 [pristupljeno 29.10.2020.];XX(1-2):5-12. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/199683
IEEE
D. Barković, "Poticaj razmišljanju o Bolonjskom procesu", Ekonomski vjesnik, vol.XX, br. 1-2, str. 5-12, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/199683. [Citirano: 29.10.2020.]

Sažetak
Bolonjski je proces inicijativa među vladama koja smjera stvaranju europskoga prostora visokog obrazovanja do 2010. i promoviranju europskoga sustava visokoškolskog obrazovanja na svjetskoj razini.
Europski sustav visokih škola koji se mora potvrditi u tržišnim uvjetima ima konsekutivne organizacijske oblike. Preddiplomski, diplomski i poslijediplomski programi upravo su odgovor na različite studentske želje u pogledu obrazovnih programa. Stvarni temelji takvoga pristupa leže u pristupu po kojemu se odluka o obrazovanju shvaća kao investicija u ljudski kapital. Tko se trudi postići bolje obrazovanje, ostvaruje kasnije prinos u obliku većega životnog dohotka i smanjene mogućnosti gubitka dohotka, na primjer zbog nezaposlenosti.
Ovaj se rad temelji na ekonomskim situacijama na tržištu visokoškolskog obrazovanja s njegovom potražnjom, ponudom, učincima i na mehanizmu racionalnog odlučivanja kako bi se minimizirali rizici izbora studija potrebnog za buduće zanimanje.
Paralelno se javlja proces u kojemu država smanjuje nadgledanje odnosno kontrolu visokih škola; umjesto toga djeluje na ostvarenje ciljnih zadataka preko raspodjele sredstva. U vezi s Bolonjskim procesom javljaju se kritike u odnosu na pojedine probleme njegove primjenjivosti pa sve do njegova odbacivanja.

Ključne riječi
Bolonjska deklaracija; visokoškolsko obrazovanje; ljudski kapital; rizik

Hrčak ID: 199683

URI
https://hrcak.srce.hr/199683

Posjeta: 180 *