hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Segmentiranje tržišta temeljeno na etnocentričnim stavovima

Jasna Horvat ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Biserka Orešković ; Saponia d.d., Osijek, Hrvatska
Josipa Forjan

Puni tekst: hrvatski, pdf (565 KB) str. 59-66 preuzimanja: 54* citiraj
APA 6th Edition
Horvat, J., Orešković, B. i Forjan, J. (2005). Segmentiranje tržišta temeljeno na etnocentričnim stavovima. Ekonomski vjesnik, XVIII (1-2), 59-66. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/199730
MLA 8th Edition
Horvat, Jasna, et al. "Segmentiranje tržišta temeljeno na etnocentričnim stavovima." Ekonomski vjesnik, vol. XVIII, br. 1-2, 2005, str. 59-66. https://hrcak.srce.hr/199730. Citirano 10.04.2020.
Chicago 17th Edition
Horvat, Jasna, Biserka Orešković i Josipa Forjan. "Segmentiranje tržišta temeljeno na etnocentričnim stavovima." Ekonomski vjesnik XVIII, br. 1-2 (2005): 59-66. https://hrcak.srce.hr/199730
Harvard
Horvat, J., Orešković, B., i Forjan, J. (2005). 'Segmentiranje tržišta temeljeno na etnocentričnim stavovima', Ekonomski vjesnik, XVIII(1-2), str. 59-66. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/199730 (Datum pristupa: 10.04.2020.)
Vancouver
Horvat J, Orešković B, Forjan J. Segmentiranje tržišta temeljeno na etnocentričnim stavovima. Ekonomski vjesnik [Internet]. 2005 [pristupljeno 10.04.2020.];XVIII(1-2):59-66. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/199730
IEEE
J. Horvat, B. Orešković i J. Forjan, "Segmentiranje tržišta temeljeno na etnocentričnim stavovima", Ekonomski vjesnik, vol.XVIII, br. 1-2, str. 59-66, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/199730. [Citirano: 10.04.2020.]

Sažetak
Istraživanje o sklonostima pri kupnji domaćih proizvoda orijentiralo se na analiziranje stavova domaćih potrošača o proizvodima široke potrošnje. Kako je “domaći kupac” iznimno širok pojam, istraživanjem o sklonostima pri kupnji domaćih proizvoda široke potrošnje analiziran je isključivo segment ženske, urbane populacije.
Pri postupcima planiranja istraživanja krenulo se od promišljanja pojma
“etnocentrizam” i promatranja domaćeg proizvoda kao specifičnog segmenta ponude na globalnom tržištu. Usmjerenost na analizu stavova prema domaćim proizvodima bila je dvojaka: varijablama konstruiranim u upitniku mjerili su se stavovi žena potrošača ne samo o potrošačkom
etnocentrizmu nego i o potrošačkom ponašanju.
Nakon provedene deskriptivne statističke analize, metodama multivariatne statistike (faktorska i klaster analiza) testirani su kreirani mjerni instrumenti (faktorska analiza), a potom je, na temelju konačne inačice mjernoga instrumenta provedeno segmentiranje populacije (klaster analizom) i opisivanje detektiranih segmenata. Faktorskom analizom izdvojena su dva faktora, od kojih prvi faktor (faktor potrošačkog etnocentrizma) bilježi i visok Cronbach’s alpha (0,8621) koeficijent. Klastriranjem su izdvojena tri klastera žena potrošača, te je detaljno komentirana razlika u potrošačkim i etnocentrističkim stavovima svakog od izdvojenih klastera.

Ključne riječi
potrošački etnocentrizam; mjerni instrument; multivariatna statistika; potrošački segmenti

Hrčak ID: 199730

URI
https://hrcak.srce.hr/199730

Posjeta: 103 *