hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Modernitet i vernakularnost u amaterskim filmovima Oktavijana Miletića

Janica Tomić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3520-0275 ; Filozofski fakultet, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (343 KB) str. 287-309 preuzimanja: 35* citiraj
APA 6th Edition
Tomić, J. (2017). Modernitet i vernakularnost u amaterskim filmovima Oktavijana Miletića. Umjetnost riječi, 61 (3-4), 287-309. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/200053
MLA 8th Edition
Tomić, Janica. "Modernitet i vernakularnost u amaterskim filmovima Oktavijana Miletića." Umjetnost riječi, vol. 61, br. 3-4, 2017, str. 287-309. https://hrcak.srce.hr/200053. Citirano 17.06.2019.
Chicago 17th Edition
Tomić, Janica. "Modernitet i vernakularnost u amaterskim filmovima Oktavijana Miletića." Umjetnost riječi 61, br. 3-4 (2017): 287-309. https://hrcak.srce.hr/200053
Harvard
Tomić, J. (2017). 'Modernitet i vernakularnost u amaterskim filmovima Oktavijana Miletića', Umjetnost riječi, 61(3-4), str. 287-309. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/200053 (Datum pristupa: 17.06.2019.)
Vancouver
Tomić J. Modernitet i vernakularnost u amaterskim filmovima Oktavijana Miletića. Umjetnost riječi [Internet]. 2017 [pristupljeno 17.06.2019.];61(3-4):287-309. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/200053
IEEE
J. Tomić, "Modernitet i vernakularnost u amaterskim filmovima Oktavijana Miletića", Umjetnost riječi, vol.61, br. 3-4, str. 287-309, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/200053. [Citirano: 17.06.2019.]

Sažetak
Modernitet je istaknuta tema na sjecištima suvremene filmske i kulturalne
teorije, naročito u pristupima povijesti nijemog filma. Metodologija
takvih “kulturalističkih” pristupa našla se u žarištu metateorijske debate
pa prvo poglavlje rada sažima relevantne priloge i zaključke diskusije.
U fokusu je rada koncept vernakularnog modernizma i srodni filmološki
pojmovi. Za primjer je uzet korpus hrvatskih nijemih dokumentarnih
filmova opisanih u publikaciji Filmovi u Hrvatskoj kinoteci pri Hrvatskom
državnom arhivu 1904-1940. koji odgovaraju kategoriji putopisnog, i
to “gradskog” filma. Na toj podlozi rad analizira vernakularnu izvedbu
gradske simfonije u filmu Zagreb u svjetlu velegrada (1934) Oktavijana
Miletića.

Ključne riječi
modernitet; vernakularni modernizam; Oktavijan Miletić; putopisni film; “gradski film”; gradske simfonije; Zagreb u svjetlu velegrada (1934)

Hrčak ID: 200053

URI
https://hrcak.srce.hr/200053

Posjeta: 62 *