Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Modernitet i vernakularnost u amaterskim filmovima Oktavijana Miletića

Janica Tomić orcid id orcid.org/0000-0003-3520-0275 ; Filozofski fakultet, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 343 Kb

str. 287-309

preuzimanja: 312

citiraj


Sažetak

Modernitet je istaknuta tema na sjecištima suvremene filmske i kulturalne
teorije, naročito u pristupima povijesti nijemog filma. Metodologija
takvih “kulturalističkih” pristupa našla se u žarištu metateorijske debate
pa prvo poglavlje rada sažima relevantne priloge i zaključke diskusije.
U fokusu je rada koncept vernakularnog modernizma i srodni filmološki
pojmovi. Za primjer je uzet korpus hrvatskih nijemih dokumentarnih
filmova opisanih u publikaciji Filmovi u Hrvatskoj kinoteci pri Hrvatskom
državnom arhivu 1904-1940. koji odgovaraju kategoriji putopisnog, i
to “gradskog” filma. Na toj podlozi rad analizira vernakularnu izvedbu
gradske simfonije u filmu Zagreb u svjetlu velegrada (1934) Oktavijana
Miletića.

Ključne riječi

modernitet; vernakularni modernizam; Oktavijan Miletić; putopisni film; “gradski film”; gradske simfonije; Zagreb u svjetlu velegrada (1934)

Hrčak ID:

200053

URI

https://hrcak.srce.hr/200053

Datum izdavanja:

10.5.2018.

Posjeta: 823 *