hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

RELACIJSKI IDENTITETI Socijalni identitet i relacijske dimenzije

Ivan CIFRIĆ
Krunoslav NIKODEM

Puni tekst: hrvatski, pdf (236 KB) str. 331-358 preuzimanja: 1.275* citiraj
APA 6th Edition
CIFRIĆ, I. i NIKODEM, K. (2007). RELACIJSKI IDENTITETI Socijalni identitet i relacijske dimenzije. Društvena istraživanja, 16 (3 (89)), 331-358. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/18939
MLA 8th Edition
CIFRIĆ, Ivan i Krunoslav NIKODEM. "RELACIJSKI IDENTITETI Socijalni identitet i relacijske dimenzije." Društvena istraživanja, vol. 16, br. 3 (89), 2007, str. 331-358. https://hrcak.srce.hr/18939. Citirano 24.10.2020.
Chicago 17th Edition
CIFRIĆ, Ivan i Krunoslav NIKODEM. "RELACIJSKI IDENTITETI Socijalni identitet i relacijske dimenzije." Društvena istraživanja 16, br. 3 (89) (2007): 331-358. https://hrcak.srce.hr/18939
Harvard
CIFRIĆ, I., i NIKODEM, K. (2007). 'RELACIJSKI IDENTITETI Socijalni identitet i relacijske dimenzije', Društvena istraživanja, 16(3 (89)), str. 331-358. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/18939 (Datum pristupa: 24.10.2020.)
Vancouver
CIFRIĆ I, NIKODEM K. RELACIJSKI IDENTITETI Socijalni identitet i relacijske dimenzije. Društvena istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 24.10.2020.];16(3 (89)):331-358. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/18939
IEEE
I. CIFRIĆ i K. NIKODEM, "RELACIJSKI IDENTITETI Socijalni identitet i relacijske dimenzije", Društvena istraživanja, vol.16, br. 3 (89), str. 331-358, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/18939. [Citirano: 24.10.2020.]

Sažetak
Rad se temelji na rezultatima empirijskog istraživanja
provedenog u sklopu projekta "Modernizacija i identitet
hrvatskog društva" na reprezentativnom uzorku
stanovništva Hrvatske. Socijalni identitet definiran
je kao dimenzionalni i relacijski, gdje je dimenzionalnost
koncipirana kroz četiri konceptualne dimenzije (socijalna,
kulturna, prostorna i obiteljsko-rodna), koje su
operacionalizirane na instrumentu od 24 čestice.
Faktorskom analizom izdvojeno je pet dimenzija
socijalnog identiteta (kulturalna, socioprofesionalna,
regionalna, nacionalno-vjerska i susjedsko-lokalna).
Relacije identiteta određene su odnosom prema: sebi,
drugima, prirodi, bogu i svijetu. U radu su provjeravane
dvije hipoteze: 1. Socijalni identitet oblikuje se kao
relacijski identitet, pa se očekuje povezanost
(korelacije) između faktora socijalnog identiteta
i percepcije odnosa prema sebi, drugima, prirodi
i bogu; 2. Odnosi dimenzija socijalnog identiteta
i dimenzije relacijskih identiteta (sebi, drugima, prirodi,
bogu) omogućit će izradbu profila svake dimenzije
socijalnog identiteta. Dobiveni rezultati većim dijelom
potvrđuju postavljene hipoteze o korelacijama. Utvrđen je
profil dimenzija socijalnog identiteta pomoću relacijskih
dimenzija.

Ključne riječi
socijalni identitet; relacijski identiteti; nacionalni ponos; regije; slika (imidž)

Hrčak ID: 18939

URI
https://hrcak.srce.hr/18939

[engleski] [njemački]

Posjeta: 3.311 *